Svevind söker administratör

Svevind söker administratör

Arbetsbeskrivning

Vindkraft är en förnybar energikälla som naturen skapar förutsättningarna för. Vindkraft i drift ger inte några utsläpp, kräver inte några miljöfarliga bränsletransporter och är en långsiktigt hållbar energikälla. Vindkraften efterlämnar inte, till skillnad mot i stort sett all annan energiproduktion, någon miljöskuld som framtida generationer måste överta.

Markbygden 1101* är namnet på det projekt Svevind initierade och påbörjade redan 2001. En lång resa, där vi hela tiden stått vid rodret och som lett fram till realiserandet av Europas största vindkraftsprojekt tillika ett av de större industriprojekten. Med avstamp i Markbygden 1101* tar Svevind nu sikte på nya projekt, vilket innebär att vi har behov av att utöka vår organisation. Vi söker en kollega till vårt administrativa team. 

Som administratör kommer du att ha en central roll och stötta våra avdelningar och våra dotterbolag med varierande uppgifter som dyker upp. En stor del av ditt arbete handlar om att vara noggrann och strukturerad. Du kommer att hantera våra befintliga rutiner samtidigt som du aktivt arbetar för att utveckla våra interna processer och arbetsverktyg. Det kan röra ett specifikt område som vår avtalshantering, men även mer allmänna rutinbeskrivningar och administrativa mallar. En av de prioriterade arbetsuppgifterna är administrering av avtal. Förutom löpande administrativa uppgifter för kontoret kommer du i rollen som administratör även att vara involverad i varierande administrativa arbetsuppgifter kopplade till våra projekt. Du kommer bland annat att förbereda och upprätta dokument inför utskick, iordningställa arbetsmaterial till möten samt hantera och strukturera stora mängder dokument.

Din bakgrund Du har erfarenhet av administrativt arbete. För att lyckas i rollen behöver du ha mycket goda systemkunskaper och vara genuint nyfiken på hur digitala verktyg kan effektivisera verksamhet. Det är meriterande om du har arbetat med administration av avtal.

Din profil Andra skulle beskriva dig som prestigelös eftersom du hjälper till på det sätt som behövs för att gruppen som helhet ska prestera. Samarbete är viktigt för dig. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, både muntligt och skriftligt, för att säkerställa att budskapet når fram och att förväntningarna är klara för berörda parter, såväl interna som externa. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska.

Kontoret finns i ljusa och trivsamma lokaler i Acusticum i Piteå, men viss flexibilitet att jobba hemifrån ser vi som en möjlighet. Vi som arbetar på Svevind trivs och vår personalomsättning är låg. Kännetecknande för oss är gemenskapen vi alla dagligen bidrar till, samt möjligheten till utveckling. Vi verkar i ett internationellt sammanhang med en hög förändringstakt och lär oss något nytt varje dag. Varmt välkommen till oss!

Sista ansökningsdag Tisdag 20 september 2022. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Notera att du från start blir anställd av Svevind. OnePartnerGroup hjälper endast till med rekryteringsprocessen. Vänligen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Andersson (ulrika.andersson@onepartnergroup.se, 070-260 91 65) om du har frågor om tjänsten eller själva processen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svevind AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2022
  • Ansök senast: 20 september 2022

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024