OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Koordinatorcentret är en verksamhet inom regionen, som startade januari 2018. Vi har en nyckelfunktion för regionens samtliga verksamheter, då vi är remissinstans för alla inkommande remisser avseende cancerutredningar inom SVF-standardiserade vårdförlopp. Centret ligger organisatoriskt inom division medicin, med tillhörighet och placering på medicinmottagningen som ligger centralt på sjukhus plan 6.
Vi har tre koordinatorer i nuläget. En person kommer vara tjänstledig i sex månader och vi har en kommande pensionsavgång varför vi nu behöver rekrytera en till kollega.
ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med kollegor har du samordningsansvar för verksamheter och patienter inom samtliga SVF förlopp inom region JH. Uppdrag inom de olika förloppen, hanteras i varierad omfattning. Det innebär bla. ansvar för:
• Ankomstregistrering av alla till sjukhuset inkomna SVF-remisser, skicka dessa till rätt vårdgivare för remissbedömning. Patienter som ska genomgå utredning ska av respektive verksamhet tilldelas en kontaktsjuksköterska.
• Starta upp canceröversikt och registrera erforderliga uppgifter löpande.
• Förmedla kontaktuppgifter mellan patient och kontaktsjuksköterska.
• I samverkan med verksamheten koordinera tider för läkarundersökning, provtagningar-röntgen mm. samt meddelar patienten tider för ovanstående.
• Bevaka inkommande prov-och röntgensvar, meddela kontaktsjuksköterska när provsvar kommit.
• Kvalitetsansvarig för utdata, bevakning av ledtider och återkoppling till verksamheter sker i våra IT-program, Sisense, Diveport mm.
• Kunskapsområdet för LPO-cancer och RCC- regionala cancercentrum, ger uppdrag och riktlinjer som vi har att förhålla oss till.
• Samverkan med olika verksamheter och vårdpersonal, verksamhetsutvecklare mfl. förekommer i stor utsträckning. Särskilt viktigt samarbete blir mot de SVF-ansvariga kontaktsjuksköterskorna och läkare inom olika SVF-processerna
• Deltar i verksamhetsmöten men även vid anordnade Workshop där RCC initierat detta.
• Vårt närstöd i region för utdata, har vi i samverkan med IT-beslutsstöd mfl.
• Vi har god tillgänglighet för patienter och vårdgivare, i huvudsak via telefonkontakt
KVALIFIKATIONER
Kunskap om logistik och övergripande processer utifrån patientens behov. Goda administrativa skrivkunskaper med bred erfarenhet av dokumentation i COSMIC patientjournalsystem, samt vana av andra IT-system och programvaror som Region JH använder. Krav på vissa kunskaper inom den medicinska terminologin samt kännedom om förekommande vårdprocesser inom regionen. Förutom detta krävs handlingskraft, pålitlighet och att du är lyhörd för olika behov då du ska samverka med andra.
God simultankapacitet är en fördel då det förekommer olika moment att hantera inom vissa tidsramar. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt en hög empatisk förmåga är också viktiga egenskaper. Du ska alltid sträva efter att ha patientens fokus, med visad respekt och lyhördhet på individnivå. Välkomnande, handlingskraftig och pålitlig är ledord inom organisationen och våra nycklar till framgång. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651