Swatch Group Nordic söker Payroll Administrator & HR Assistant

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som är kommunikativ, har ett stort driv och erfarenhet av löneadministration till tjänsten som Payroll Administrator & HR Assistant på Swatch Group Nordic.

Här kommer du till en internationell arbetsplats där du erbjuds att utvecklas i din kompetens och får jobba med härliga kollegor som trivs ihop. Swatch Group Nordic sitter i moderna lokaler centralt i Stockholm. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid där du blir anställd direkt hos Swatch Group.

 

Om Swatch Group Nordic

The Swatch Group (Nordic) AB är ett helägt dotterbolag till Schweiziska The Swatch Group Ltd - världens största tillverkare av schweiziska kvalitetsur, därtill hörande tidmätningsutrustning och annan mikroelektronik. Välkända varumärken som vi arbetar med i Norden är Omega, Longines, Rado, Tissot, Certina, Calvin Klein, Swatch, Flik Flak mfl. Inom gruppen finns totalt 18 varumärken. Reservdelslager och administration är centraliserat till Stockholm, medan service och försäljning är decentraliserat till respektive försäljningskontor som idag finns i Stockholm, Oslo, Köpenhamn samt Helsingfors. Stockholmskontoret är idag beläget vid Fridhemsplan på Kungsholmen.

 

Ditt uppdrag

I rollen som Payroll Administrator & HR Assistant blir ditt främsta ansvarsområde att hantera koncernens ca 110 nordiska löner. De svenska lönerna sköts inhouse i lönesystemet HogiaLön Plus och här hanterar du alla moment från ax till limpa. I resterande nordiska länder har de outsourcat sin löneadministration. Du kommer att vara kontaktperson gentemot outsourcingbyråerna och se till att förse dem med rätt underlag samt ha en kontrollerande funktion. Här arbetar man med ADP Streamline. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:


Ansvar över hela löneprocessen för de svenska lönerna samt koordinering av koncernens danska, finska samt norska löner
Beräkning av provisioner samt bonusar
Hantering av företagets tjänstebilar & granskning av reseräkningar
Rapportering
Hålla sig uppdaterad kring gällande lagar och avtal
Övrig HR-administration så som administration kring nyanställningar m.m.


Vidare kommer du att ha ett nära samarbete med ekonomiavdelningen och Swatch Group Nordics HR-chef. Det finns goda möjligheter för dig att utvecklas inom olika delar av HR-området baserat på dina tidigare erfarenheter och intresseområden. Du kommer bland annat att vara inblandad i onboarding- och exitprocessen för Swatch Groups anställda. Dessutom ingår en hel del kontakt med chefer och medarbetare i HR- och lönerelaterade frågor.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att självständigt ha arbetat med hela löneprocessen. Du har en YH-utbildning inom lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet alternativt en universitetsutbildning inom personal/HR. Vidare har du goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Du är en van användare av hela Office-paketet och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Hogia. Har du erfarenhet av nordiska löner är det ett stort plus!

Som person är du noggrann, nyfiken och strukturerad. Du bör även vara tydlig i ditt sätt att kommunicera och trivas med att ha många kontaktytor. Vi tror också att du är en flexibel och öppen person som tycker om att söka information på egen hand.

 

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Rekryteringsbyrån Wise Professionals. Vi som arbetar med den här rekryteringen heter Julia Goossens (julia.goossens@wise.se) och Mikaela Ahvenainen (mikaela.ahvenainen@wise.se). Har du frågor om tjänsten eller om hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss!

Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan via www.wise.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

Om Wise Professionals

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Köpenhamn.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 juli 2017

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024

3 oktober 2024

Lön, ekonomi och pensionshandläggare till Löneenheten

Lön, ekonomi och pensionshandläggare till Löneenheten

1 oktober 2024