Swedbank Pay söker Backoffice Specialist

Arbetsbeskrivning

Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig.



Backoffice är en del av Operations som är en stödjande funktion till våra Line of Business. Backoffice består av 2 team fördelade både i Visby och Stockholm.

Vi ansvarar för att kunderna ska få sina pengar i tid, att vi debiterar rätt avgifter och följer upp att fakturor blir betalda. Detta gör vi genom att bl.a. hantera felregister, genomföra kontroller, hantera avtalsändringar och mer komplexa kundärenden. Vi jobbar med förebyggande åtgärder, effektiviserar processer och sköter administrativt arbete.

Vårt uppdrag är att göra det enkelt att göra affärer - var som helst och när som helst. Flexibla betalningsmetoder som är kärnan i Swedbank Pay. Vi lever efter våra värderingar, Öppen - enkel - omtänksam.

Inom Backoffice tycker vi om att jobba med problemlösning av såväl kundärenden som incidenter. Vi har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterade samt gillar att samarbeta. Gör även du det - Då är du rätt för oss!

Mer om jobbet Som Backoffice Specialist kommer du att arbeta i ett team som på ett effektivt sätt hanterar, administrerar och bevakar händelser i vår affär. Du jobbar proaktivt inom teamet för att säkra optimal leverans av våra produkter. Supportera i mer komplexa frågor och större utredningar i våra kundärenden.

Teamet jobbar med att skapa utbetalningar och debiteringar med tillhörande underlag till våra företagskunder. Vi hanterar även bokföring till ekonomi samt utredning av klientmedelsdifferenser.

Vi letar efter dig som motiveras av utmaningar, har lätt för att leverera med hög kvalité och vill vara en del av våra kunders upplevelser . Du gillar att arbeta med siffror och behöver vara lösningsorienterad med förståelse och intresse för IT. Tillsammans med teamet jobbar du med ständiga förbättringar.

I vårt Team Financial Administration behöver vi också vara bra på att kommunicera, arbeta självständigt och i grupp. Du trivs av arbete i ett högt tempo med tidvis snabba förändringar. Du kan hantera affärsmässiga relationer och drivs av ett starkt kundfokus och kvalitetstänk.





Vi tror även att det är bra om du har:

- Har god datorvana och förmåga att jobba i flera system

- Har en förståelse för ekonomi

- Goda kunskaper inom svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

- Kunskap av reskontraarbete och/eller ekonomisk administration

Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av Team Financial Administration. En fantastisk möjlighet att utvecklas och växa i ett team som drivs av att alltid leverera det bästa för våra kunder. En härlig arbetsmiljö med kontor i Visby innerstad alternativt centralt kontor Stockholm. För mig som ledare är transparens viktigt och jag har stor tillit till mina teammedlemmar och att vi alla gör vårt bästa varje dag. Vi erbjuder alla våra medarbetare ett attraktivt förmånspaket med bland annat banktjänster och friskvård.

Vill du bli en del av vårt team? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.

Placeringsort: Visby eller Stockholm, merparten av teamet utgår ifrån Visby i dagsläget.

Sista ansökningsdag är 2023-04-30. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor gällande tjänsten kontakta, Carl Fredrik Matthing +46 70 087 45 12

Finansförbundet: Heidi Larsson +46 73 04 42 168

SACO: Sofia Enekvist +46 70 27 88 106

Vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför i vår verksamhet. För att vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering använder vi oss av anonymisering av CV:n. Vi ber dig även utesluta: namn, ålder, kön och bilder i ditt personliga brev.

Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

På Swedbank Pay jobbar vi tillsammans för att skapa en värld där betalningar mellan köpare och säljare kan ske så tryggt och enkelt som möjligt - oavsett om mötet sker online eller i butik.

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Swedbank Pay är ett affärsområde inom PayEx Sverige AB. Ett helägt dotterbolag till Swedbank AB

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedbank Pay
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024