OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Oss
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com
Om tjänsten
Logistikavdelningen på Sportshopen består idag av sex medarbetare som tillsammans med bolagets övriga funktioner planerar och förbereder för hög servicegrad mot butiker, snabba omställningar av säsongskiften samt proaktivt hanterar volymsvängningar över tid.
Sportshopens e-handel är i en kraftig expansiv fas där vi ökat vår försäljning senaste åren och skall fortsätta den utvecklingen. Vi behöver fortsätta med optimering av våra interna och externa flöden för att optimera vår leveranskedja och öka kapaciteten samt förbättra servicegraden för våra kunder.
Arbetsuppgifter
Som logistiker skapar du förutsättningar för effektiv logistik gällande inleveranser, interna flöden mellan lagerpunkter och butiker samt driver olika logistikuppdrag för att utveckla och underhålla korrekta flöden. Här ingår leveransbevakning, sourcing, saldokontroller, KPI-uppföljning samt utveckling av logistikflöden mellan lagerställen och butik.
I rollen som logistiker ingår även att:
- Driva förbättringsprojekt inom företaget med fokus på inköp och logistikflöden
- Ge support till olika enheter inom bolaget i frågor kring logistik
- Underhålla och följa upp kontrollpunkter inom logistik i affärssystemet
- Vara delaktig vid inventering och reklamationshantering
- Utföra uppdrag inom ramen för återanskaffning av varor
- Utföra bokning och uppföljning av transporter av ankommande leveranser från leverantörer
- Utveckla arbetsrollen och bygga upp en samlad bred kompetens för arbetsuppgifterna inom
avdelningen
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom logistik samt 2-3 års arbetslivserfarenhet av liknande roll inom området. Du har mycket goda kunskaper i Excel. Kunskaper i Navision (Dynamics NAV) är meriterande samt vana av att hantera Power BI eller liknande datavisualieringsverktyg.
Du är en prestigelös och lösningsorienterad person med en god analytisk förmåga. Då du kommer att vara del av ett team är det viktigt att du har en bra samarbetsförmåga samt en god kommunikativ förmåga.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Du kommer att utgå från vårt kontor i Göteborg men rollen kräver även viss närvaro på vårt kontor i Grebbestad. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar Unionens avtal för tjänstemän.
Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande.
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!