OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Oss
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com
Att arbeta på Swedemount
Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt.
Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.
Vad innebär rollen?
Nu söker vi två inköpsassistenter som vill vara del av ett härligt gäng i sommar!
Som Inköpsassistent arbetar du i team tillsammans med ansvariga inköpare och inköpsassistenter för att säkerställa att vi har rätt sortiment som uppfyller våra kunders högt ställda krav på kvalitet, funktion och pris.
Fokus i rollen är att stötta våra inköpare med en stor variation av administrativa uppgifter, från orderhantering till rapportering och artikelhantering.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Inköps- och sortimentsplanering
- Prissättning och prisjusteringar
- Registring av order/artikelregister
- Producera rapporter
- Koordinera kampanjer
- Supportera butiker gällande inköp och E-handel
Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort intresse av inköp och som är hungrig på att lära dig mer. Rollen kräver att du är en fena på administration, kan hantera stora mängder data och siffror, är noggrann och ordningsam. Vidare är du analytisk och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Då vi är en liten avdelning där alla hjälps åt är det viktigt att du är villig att hugga in där det behövs och har god samarbetsförmåga. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
För att lyckas i rollen krävs en mycket god vana av att arbeta i Excel. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande. Har du dessutom erfarenhet av Navision (Dynamics NAV) är även det meriterande.
Vårt erbjudande
Tjänsterna är semestervikariat på heltid under perioden 2022-05-30-2022-08-14.
Vi tillämpar Unionens kollektivavtal. Placering för tjänsterna är vårt kontor i Grebbestad.
Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ut brottsregister på de sökande.
Välkommen med din ansökan!