OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer marknadsledande varumärken inom rökfri tobak, cigarrer och tändprodukter.Koncernens produkter säljs över hela världen med tillverkning i tio länder.Swedish Match distribuerar också tobaksprodukter från andra tobaksföretag på den svenska marknaden genom ett distributionsbolag.Koncernens försäljning 2009 var 14 204 MSEK och antalet medarbetare var i genomsnitt 11 037.Du är välkommen att läsa mer om oss på: www.swedishmatch.com Nu söker vi en Market Research Analyst med inriktning mot kvantitativdata!Du kommer huvudsakligen att arbeta med kvantitativanalys och presentation av data inom avdelningen för Market Research.Du kommer att genomföra statistiska analyser med fokus på konsument för den Skandinaviska marknaden. Tjänsten innebär vidare att du ansvarar för utvecklingen av befintliga metoder för konsumentundersökningar, marknadsanalyser samt systematik för att knyta slutsatser till affären.Dina analyser kommer att ligga till grund för såväl operativa som strategiska beslut och stor vikt kommer att läggas på din förmåga att omvandla komplex statistikdata till lätthanterlig information.Genom att analysera och tolka framtagna uppgifter och formulera slutsatser så tar den övriga organisationen del av ditt arbete på ett enkelt sätt. Du kommer vara delaktig i att utforma frågeformulären som ligger till grund för de kvantitativa undersökningarna och du ansvarar för att hela tiden utvärdera och utveckla de undersökningar som görs.Du rapporterar till chefen för Market Research Scandinavia. Din profil: Vi söker dig som är civilekonom eller liknande med goda kunskaper inom statistisk.Du har tidigare erfarenhet av statistiska analyser och en gedigen erfarenhet av att utveckla såväl frågeformulär som de kvantitativa undersökningarna i sin helhet. Du har 2-3 års erfarenhet av att arbetat med metodik för kvantitativa konsumentundersökningar, marknadsanalyser mm.Vi ser gärna att du som söker kommer från ett undersökningsföretag där du tidigare har arbetat med FMCG företag.Du gillar att se siffersamband och kan omsätta dessa till konkreta och lättförståeliga rekommendationer.Du förväntas ha goda kunskaper inom SPSS el liknade program, Excel, och PowerPoint samt ha mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i såväl svenska som engelska.Tidigare erfarenhet av AcNielsen är meriterande dock inget krav. Som person är du analytisk och noggrann med stort intresse för kvantitativdata/analys.Du är en god och pedagogisk kommunikatör med strävan att göra dina analyser så lättillgänglig som möjligt för mottagaren.Du är van att arbeta självständigt, målmedvetet och du kommer gärna med egna ideer.Du är en teamplayer och ser fördelarna med att ha nära kollegor att dela med sig av din kunskap till och för dig att kunna lära dig av.Om tjänsten: Du kommer att vara placerad i Stockholm och tillträde sker så snart som möjligt.Tjänsten är en tillsvidareanställning och du kommer att ha en fast månadslön. Så här söker du tjänsten: Du ansöker till tjänsten genom att registrera personligt brev och CV via länken: http://www.academicsearch.se/internet/apforms.nsf/Application?openform&taskid=ASID837GHW&advertid=ASID837GJX Sista ansökningsdag är 17 mars men vårt urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreaz Karlsson
08-555 15 724