OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.
Customer Care – vilka är vi?
Customer Care är en entusiastisk och dynamisk organisation inom Volvo Cars som förser våra konsumenter med kundsupport i världsklass genom att engagera dem med våra produkter, tjänster och erbjudanden. Customer Care går i spetsen för företagets snabba transformation och bygger högkvalitativa och långvariga relationer direkt med våra konsumenter. I takt med att vi accelererar vår onlineverksamhet och gör Volvocars.com till en fullfjädrad onlineförsäljningskanal spelar kundtjänst en viktig roll när det kommer till att stödja konsumenter medan de lär sig om och köper våra bilar.
Om rollen
För att hålla jämna steg med Volvo Cars ambitioner att elektrifieras och röra sig mot onlineförsäljning expanderar Customer Care över hela världen samtidigt som vi utvecklar vårt tjänsteerbjudande. Detta kommer ge oss möjligheten att använda ny teknik för att möta våra konsumenters förväntningar och leverera personliga, enkla och respektfulla upplevelser. För att lyckas med detta behöver vi rätt talanger – och det är där du kommer in!
Vi letar just nu efter flera kundtjänstspecialister för en tidsbegränsad anställning under sommaren 2024, från slutet av maj till slutet av augusti. I denna roll kommer du att jobba från vårt kontor i Torslanda.
Som specialist är du ansvarig för att konsekvent leverera en utomordentlig och personlig upplevelse för våra konsumenter och tillgodose behoven hos både nuvarande och framtida konsumenter genom hela kundresan. Som ambassadör för vårt varumärke är din roll avgörande för våra ambitioner att förbättra samhället vi lever i och förverkliga vårt varumärkeslöfte.
Du kommer att kommunicera med konsumenter utifrån deras behov primärt på telefon, men också via chatt och mejl, för att förstå deras förfrågan och kommunicera en gångbar lösning med hög servicenivå.
För att snabbt kunna supportera våra konsumenter har vi öppet varje dag, året runt, och arbetar i skift som varierar mellan morgon, kväll, helger och helgdagar. Vi som företag värdesätter det personliga samarbete samt den kommunikation och kreativa miljö som uppstår genom att vara fysiskt närvarande på kontoret tillsammans med våra kollegor. Därför är vår primära arbetsplats kontoret.
Vem är du?
Eftersom vi befinner oss i en transformationsfas söker vi någon med ett flexibelt förhållningssätt och en ”can do-attitude” som tycker om att arbeta i ett högt tempo, effektivt och i en ständigt föränderlig miljö. Vår verksamhet kan ibland vara oförutsägbar där vi snabbt behöver anpassa oss till olika situationer. Därför är problemlösningsförmåga i fokus för denna roll eftersom du kommer behöva identifiera, förstå och analysera våra konsumenters förfrågningar och erbjuda dem vägledning och hållbara lösningar. Att vara lösningsorienterad kommer vara till stor hjälp i att hantera olika förfrågningar och frågeställningar och vi ser gärna att du aktivt söker möjligheter till lärande och utveckling som en del av din resa med oss på Volvo Cars!
Som specialist behöver du ha en stark samarbetsförmåga. Du arbetar effektivt i ett team och besitter förmågan att samarbeta med andra team, kollegor och avdelningar inom företaget för att hitta de bästa lösningarna för våra konsumenter – och genom det bidra till en förbättrad kundupplevelse.
* Bygger förtroende genom att vara empatisk inför kundens problem och är uppmärksam på deras behov
* Har erfarenhet av att hantera kundklagomål och kritik på ett professionellt sätt med ett positivt tänk
* Har gedigen kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt
* Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
* Värderar och respekterar punktlighet för att vara redo för dina skift på vårt kontor i Torslanda
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Willeborg
+46 31 333 60 50
Monica Willeborg
+46 729889406
Monica Willeborg
+46 729889419
Caroline Gasc
+46 729889406
Pontus Adolfsson
+46 729889422
Caroline Hallgren
+46 729889406
Elin Jurjaks
+46 729889408
Elin Jurjaks
+46 729889422
Pontus Adolfsson
+46 729889428
Karin Örtegren
+46729889428