OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av daglig kontakt med slutanvändare, vet du vilka behov de har innan de själva vet det? Och vill du representera en av Europas största online verkstadsportal?
Vår klient vill fortsätta vara den bästa och mest använda online verkstadsportal på den Svenska marknaden. Därför är vi på jakt efter en resultatorienterad eldsjäl för slutanvändar-kontakt, som vill göra skillnaden för ett dynamiskt företag i explosiv utveckling.
Vår klient lägger stor vikt på att nå sina mål samt att leverera en hög kvalitet, men de lägger precis lika stor vikt på att säkerställa sina anställdas välbefinnande och att deras anställda mår bra och tycker att det är kul att gå till jobbet. Företaget drivs av företagets grundläggare och ägare, därför kan man fortfarande känna egenföretagare-andan och det går snabbt från idé till handling när en bra idé läggs på bordet.
Som Customer Sales Manager hos vår klient förväntar vi oss att du:
Har erfarenhet med B2C-sälj och att du kan dokumentera goda resultat
- Under en säljsprocess använda telefonen som ett arbetsredskap
- Motiveras av att sätta dig in i slutanvändarens behov och att du kan läsa av behoven genom telefon.
- Är en expert i att få både fröken Kerstin och herr Karl att känna att de är i centrum.
- Har dina argument på plats, älskar en dialog och behärskar det med att avsluta en handel. Är pålitlig, resultatorienterad och ambitiös av natur.
- Tycker det är inspirerande att vara en del av ett företag som har ambitioner och är i utvecklingsfasen.
- Motiveras av att ändra på hållningar och arbetssätt i en bransch kraftigt präglad av tradition.
- Goda svenska kunskaper i både tal och skrift
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer först och främst bestå av att ringa till de bilägare som har fått offerter, men som ännu inte har accepterat en offert ännu. Det kan finnas många anledningar till varför de inte accepterat en offert, det är din uppgift att ta reda på vad anledningen är. Du ska på ett tryggt sätt leda de genom hela beställningsprocessen och säkra att eventuella hinder på vägen undanröjs. Som en sekundär arbetsuppgift ska du kontakta vår kundbas med målet att få de att upprätta ett uppdrag via vår portal.
Du kommer att bli en del av ett större, engagerat säljteam som sitter med både B2C- och B2B-kunder. Om du vill få mycket feedback och hjälp med ditt arbete från dina kollegor, som besitter stor kunskap kring branschen.
Dina samtal ska kännetecknas av kvalitet (framför kvantitet), där dina affärsgener ska visa det mervärde och den omsättning som våra nya och existerande kunder kan få igenom företaget.
Vi kommer att ge dig en grundlig genomgång av vårt företag och våra system; om du kommer med den rätta inställningen och ett gediget driv.
Vi erbjuder
- Fast lön och provision samt attraktiva arbetstider
- Yrkesmässiga utmaningar, samt fokus på personlig utveckling
- En ung, informell och dynamisk arbetsmiljö, med en god verkstadshumor
- Grymt kontorsläge vid hippa Nørrebro
- Goda arbetsförhållande med sociala arrangemang, lunch, och passionerade arbetskollegor
Om oss
Vår klient är en av de största online-reparationsplattformarna i Europa. Deras vision är att göra bilägarens liv enklare och billigare genom deras nätverk av bilverkstäder. Företaget har marknad i Danmark, Sverige, Tyskland, Storbritannien och Frankrike. Deras affärsmodell kommer potentiellt att nå ut till bilverkstäder och leda till stora förändringar i bilindustrin. Med 900 000 registrerade kunder har de varit en stor digital aktör sedan 2016. Verksamheten är ägarstyrd och entreprenörsandan är vid liv.