OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SWEP is the world's leading supplier of compact brazed heat exchangers (CBEs).These products are used where there is a need to transfer heat efficiently from one medium to another.The main areas of application are in industry, refrigeration and heating.Today, SWEP is close to its customers, with representation in more than 50 countries and its own dedicated sales force in more than 20 countries.Highly efficient production units in Sweden, Switzerland, the USA and Malaysia make it possible to serve customers all over the world.The company is part of the global Dover Corporation.For more information please turn to www.swep.net CUSTOMER SUPPORT - Norra Europa SWEP, Landskrona SWEP söker en person som ska arbeta i en kundservicefunktion.Du kommer att arbeta nära säljarna som ansvarar för Norra Europa, d.v.s.Sverige, Danmark, Norge, Island, Finland och de Baltiska länderna.Arbetet innebär många internationella kontakter med både kunder och företagets fem fabriker.Arbetsuppgifter Customer Support har till uppgift att hantera allt från kundförfrågningar som gäller skickat gods till frågor kring fakturering.Som Customer Support kommer du också att delta i förbättringsprojekt som ska förbättra system och processer kring kundservice..Kundservice genom telefon- och mailkontakt . Orderhantering . Leverensplanering, samt hantering av ramavtalsordrar .Hantering och uppföljning av kunders betalningspåminnelser . Hantering av krediteringar som kommer från reklamationer eller prisdifferenser . Uppföljning av leveransstatus från kundordrar eller planerade leveranser Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Landskrona och du rapporterar till Sales Manager HUB North Europe. Bakgrund Du har minst gymnasieutbildning men gärna relevant eftergymnasial utbildning utöver det.Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande uppgifter.Då arbetet innebär många internationella kontakter är det en förutsättning att du kan kommunicera både engelska och svenska flytande i tal och skrift i.Självklart är du en god användare av MS Word, MS Excel och MS Outlook.Du är en problemlösare och "fixare" som är strukturerad och dynamisk.Jobbet kräver att du kan arbeta under press, är flexibel, att du har fokus på kunden och vill ge kunden god service.För att trivas bör du ibland kunna arbeta självständigt och ibland tillsammans i team.Vi uppskattar också att du är noggrann och har sinne för detaljer.Vi söker dessutom ytterligare en person som talar och skriver finska obehindrat och som i övrigt stämmer in på kvalifikationerna ovan.Det gäller en tjänst till vår finska Customer Support i Landskrona.Så här söker du tjänsten Du ansöker till tjänsten via vår hemsida, www.academicsearch.se.Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast söndagen den 20 maj 2007.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00