OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swesale Rekrytering & Bemanning AB
Om Företaget
Swesale Rekrytering och Bemanning har sedan starten 2005 arbetat utifrån en tydlig målsättning: att vara specialister inom sälj- och marknad. Vi är ett växande och lönsamt företag som idag består av ett härligt gäng på 15 personer internt. Utvecklingsorientering är en egenskap vi värderar högt då Swesale har en ambition och ett ansvar gentemot våra kunder att alltid ge bästa service.
Vi sitter i fräscha lokaler på Kungsholmen. Vi har idag ca 85 anställda konsulter som representerar Swesale ute på marknaden varje dag. Vi arbetar inom områdena rekrytering, bemanning samt organisationsutveckling/ säljutbildning och våra kunder finns över hela landet.
Vår framgång består till stor del av att alla som jobbar hos oss har egen erfarenhet inom försäljning och/eller marknad. Vi har de rätta nätverken, säljkanalerna och framförallt rätt kompetens för att kunna kalla oss specialister på en konkurrensutsatt marknad. Vi satsar nu stort på vår bemanningsverksamhet som står i en stark tillväxtfas. Då vår kollega som idag innehar tjänsten går vidare till nya utmaningar söker vi hennes ersättare.
Dina Arbetsuppgifter
Som Konsultchef/Personalansvarig hos oss har du ett övergripande personalansvar för dina konsulter vilket innebär att du ansvarar för uppföljning av konsulter och kunder, personalplanering såsom semesterscheman, kontraktsformer och avtalsfrågor. I rollen ingår att utveckla dina anställda konsulter genom täta uppföljningar i arbetet över telefon samt personliga utvecklingsmöten.
Du är ytterst ansvarig för att lönerna är rätt och att våra fakturor skickas iväg enligt avtal för konsulterna.
Du anordnar olika tillställningar för Swesale's konsulter såsom AW, julfest, sommarfest mm.
Bemanningsteamet består idag av 5 personer och möjligheterna att vara med och påverka bemanningsverksamhetens utveckling är stora för rätt person. Idag har Swesale över 85 anställda konsulter och vi växer för varje dag. Du kommer att ha gemensamt kundansvar i nära samarbete med våra rekryterare och säljare. Rapportering sker till HR Business Partner.
Din Profil
• Examen från Högskola/Universitet med inriktning personalvetenskap eller ekonomi.
• Du har tidigare haft en HR-roll och är en van personaladministratör.
• Vi ser att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete.
• Då tjänsten innebär att du arbetar med många arbetsuppgifter samtidigt krävs det att du är stresstålig, trivs med högt tempo och att du har förmågan att prioritera ditt dagliga arbete.
• Vi söker dig som har kunskaper inom arbetsrätt och även har praktiserat den kunskapen i arbetslivet.
• Det är mycket meriterande om du arbetat i affärssystemet Intelliplan tidigare.
• Som person ser vi att du är noggrann och strukturerad, tydlig i din kommunikation och intresserad av andra människor.
Erbjudande
Swesale är ett växande och lönsamt företag med stor potential. Vi är ett målstyrt företag med stora ambitioner och stark värderingsgrund med ledorden SRA (Service Respekt Ansvar). Vår företagskultur präglas av hög entreprenörsanda, korta beslutsvägar, trevliga och engagerade medarbetare och stora möjligheter till personlig utveckling. Du erbjuds en marknadsmässig grundlön med möjlighet till personlig bonus baserat på dina resultat.
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Frågor om tjänsten besvaras av Adelie Örnhall HR Business/Partner på mail adelie.ornhall@swesale.se. Tjänsten startar i mitten av Augusti.
Sökord: HR, Human Resources, Konsultchef, HR assistent, Bemanningsansvarig, Personalansvarig, Rekryteringsansvarig
Kontaktpersoner på detta företaget
Louise Gardell
070-838 31 36
Adelie Örnhall
0735-105611
Louise Gardell
Louise Gardell
070-838 31 36
Anders Blichfeld
Li Westman
Viktor Hernborg
Louise Gardell
070-838 31 36
Anna Ceder
073-3167296
Jessica Wängelin