OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Som operativ inköpare på Swisslog kommer du huvudsakligen att arbeta med att lägga in och uppdatera grunddata i affärssystem och kalkylverktyg, prognosframtagning, delta i kundprojekt materialanskaffning till egen produktion och direkt till projekt på installationsort, medverka i utveckling av inköpsarbete och materialförsörjning samt vara med i leverantörsutvärderingar och leverantörsutveckling.
Arbetet bedrivs i tvärfunktionella team där du kommer att samarbeta med ett stort antal personer internt och externt.
DIN PROFIL
Du har gymnasieutbildning med relevant påbyggnad såsom exempelvis KY-utbildning med inriktning logistik, ekonomi eller teknik. Alternativt har du motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. Meriterande är utbildning eller erfarenhet inom teknik.
Du har erfarenhet av inköp och arbete i affärssystem och gärna några års vana av inköpsarbete inom tillverkande industri. Meriterande är erfarenhet av SAP affärssystem. Goda språkkunskaper såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska är ett krav.
Som person är du strukturerad och noggrann samtidigt som du gillar högt tempo. Du är bra på att jobba självständigt och motiveras också av att samarbeta, stötta och lösa problem. Du är social och bra på att bygga relationer, något som är av yttersta vikt då tjänsten innebär dagliga leverantörskontakter. Vi värdesätter god kommunikationsförmåga och en vana att arbeta metodiskt och målmedvetet.