SwitchCore AB söker ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

SwitchCore AB utvecklar, marknadsför och säljer integrerade kretsar för data-, röst- och videokommunikation baserade på Ethernetstandarden.Kärnan i SwitchCore är den egenutvecklade CXE-teknologin, som innebär att kapaciteten i nätverksprodukter väsentligt kan ökas.Med SwitchCore kretsar kan bolagets kunder utveckla nätverksprodukter som kostnadseffektivt hanterar och prioriterar data, video och rösttrafik för en stor mängd krävande tillämpningar.Oberoende marknadsanalytiker bedömer att SwitchCore är världens tredje största leverantör av växelkretsar på marknaden för Gigabit Ethernet.Kunder och samarbetspartners är tillverkare och leverantörer av nätverksutrustning, som t ex Intel, Allied Telesyn, Huawei/3Com, Alloptic, Corecess, Dasan, Radisys och World Wide Packets.SwitchCore-koncernen har idag drygt 50 anställda.Företagets huvudkontor finns i Lund, Sverige.Dessutom finns kontor i San Jose, USA, samt i Singapore och Shanghai i Asien.Bolaget är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. SwitchCore AB söker serviceinriktad ekonomiassistent Vill du ha ett variationsrikt och utåtriktat jobb på ett företag som värnar om sina anställda och har en mycket god sammanhållning så är detta något för dig.Nuvarande ekonomiassistent ska vara föräldraledig och SwitchCore söker därför en assistent som ska ansvara för leverantörsreskontra, kundleveranser samt med Facility Management. Den del av arbetsuppgifterna som innefattar leverantörsreskontra innebär att registrera och matcha fakturor mot inköpsorder samt betala dem.Betalningarna sker via fil och manuellt.Kundleveransdelen innebär att skapa instruktioner inför leveranser och fakturera och informera kunder.Inom Facility Management är arbetsuppgifterna att hålla kontakt med kontorets leverantörer (beställningar och leveranser), ansvara för omflyttningar, reception, posthantering, telefoni, anordna större kontorsevenemang och andra kontorsnära arbetsuppgifter. Du behöver ha en ekonomisk gymnasieexamen eller liknande samt cirka fem års erfarenhet från ekonomi och kontorssysslor.Du har erfarenhet av leverantörsreskontra-hantering och löpande redovisning.Det är meriterande med erfarenhet från Baan, men erfarenhet av andra affärssystem värderas också högt.Kontakter med framför allt Asien och USA gör att goda kunskaper i engelska är nödvändigt. Som person är du driftig, ansvarsfull och tar eget initiativ.Du gillar att ha varierande arbetsuppgifter och klarar av att prioritera mellan dem.Du vågar fatta egna beslut och bidrar med en trevlig och positiv attityd till ett gott arbetsklimat. Låter detta som ditt nästa jobb är du varmt välkommen att skicka in en ansökan senast den 15 april 2006.Sök tjänsten via www.adecco.se.Lägg upp din profil och bifoga både personligt brev och CV i wordformat under "bifoga dokument".Sök därefter tjänsten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco, Lund
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 29 mars 2006
  • Ansök senast: 17 april 2006

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010