SYKES rekryterar ytterligare en Operations Manager

Arbetsbeskrivning

SYKES grundades 1977 i ett garage i Charlotte, North Carolina, USA där idén om att utveckla tekniska manualer tog fart. Med åren har företaget utvecklats från att vara ett litet ingenjörsföretag med tre anställda till att idag vara ett stabilt växande globalt företag med ca. 46.000 anställda världen över. SYKES förmedlar idag utöver teknisk kompetens även service och kundupplevelser inom bland annat telekommunikation, resor, bank och finans.

SYKES finns på fem orter i Sverige. På siten i Göteborg är vi drygt 250 medarbetare som arbetar med kundservice och försäljning mot så väl företagskunder som privatkunder. Vi lever i en intensiv bransch med många svängningar och höga krav från våra kunder. Vi behöver därför förstärka vår site i Göteborg med ytterligare en Operations Manager.


Arbetsbeskrivning
Som Operations Manager är du ansvarig för vår klients kundtjänstverksamhet. Det är en operativ tjänst där du arbetsleder och coachar Account Manager och ett antal Team leaders. Du arbetar mot uppsatta mål, såväl finansiella som nöjda kunder och medarbetare. Du har det övergripande ansvaret för affären, analyserar siffror, statistik och KPI:er samt svarar upp mot siffror. I ditt ansvarsområde interagerar du med kunden och hantera förhandlingar. Du rapporterar till Operations Director och sitter med i ledningsgrupp.

Vem är du?
Vi söker dig som motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik. Du har gedigen chefserfarenhet och med fördel från telekom, call center eller annan outsoursad verksamhet. Du har en trygg och stabil ledarstil samt är en förebild och värderingsbärare. Ditt ledarskap är tydligt och du är duktig på att kommunicera på alla nivåer. Du arbetar lösningsfokuserat, kan fatta snabba beslut och ligger alltid steget före. Vidare är du förtroendeingivande samt gillar utmaningar och förändring. För att trivas i rollen behöver du ha ett högt driv och engagemang för företaget, klienten och medarbetarna.

Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning och erfarenhet för tjänsten. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Vad erbjuder SYKES dig?
SYKES erbjuder dig en spännande tjänst där den ena dagen inte är den andra lik. Vi verkar i en bransch där saker och ting ändras mycket snabbt, tjänsten passar därför dig som uppskattar högt i tak, korta beslutsvägar och snabba omställningar. På SYKES finns det möjlighet att utvecklas både professionellt och på det personliga planet.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis AB. Ansök genom att registrera ditt CV på www.experis.se och ansök via länken. Sista ansökningsdag är den 11 december. Urval och intervjuer sker löpande, så inkom gärna med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Eva Tiitso tel 031-631531.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 25 november 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024