OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SYKES Enterprises Inc.är en global leverantör av kundservicelösingar inom business process outsourcing (BPO) med mer än 51.000 anställda.SYKES Datasvar Support AB som är ett helägt dotterbolag har varit etablerat i Norden sedan 1995.På vårt Call Center i Sveg arbetar idag 220 personer med att hjälpa kunder från hela Norden.Vi söker dig som är du tekniskt intresserad och gillar att ge professionell service!Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att besvara inkommande supportsamtal från våra klienters kunder.Samtalen kan variera mellan att gälla allt från support på hårdvara/mjukvara och elektroniska tillbehör till kundservice och orderhantering. Av dina personliga egenskaper märks en förmåga att lösa inkommande "problem".Du är lugn, metodisk och punktlig.Då du kommer att arbeta med människor är det viktigt att du är en god människokännare med stor servicekänsla.Vidare är du tekniskt intresserad och har allmänna kunskaper om hårdvara och operativsystem.Du skriver samt pratar obehindrat både svenska och engelska.Har du kunskaper i danska, finska eller norska så är det meriterande. Då vi i dag har övervägande män som supporttekniker så ser vi gärna kvinnliga sökande till tjänsten.Företaget jobbar för att vara en arbetsplats utan alkohol och droger, med anledning av detta så är det obligatoriskt med drogtest vid anställning.Arbetstiderna är idag vardagar 08.00 - 17.00, dessa kan senare komma att ändra till att bli såväl längre som att innefatta veckans alla dagar.