OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Synen är det viktigaste av alla sinnen. Upp till 80% av våra sensoriska intryck kommer från synen. God syn är avgörande för vår förmåga att lära oss, uppleva världen och varandra och generellt skapa ett gott liv för oss själva. På Synoptik säljer vi livskvalitet. Vi fascineras av vad god syn betyder för livskvaliteten, och av vad väl vald design kan göra för den personliga framtoningen.
Just nu letar vi efter en kollega till vår IT-support, som dagligen supporterar våra Servicekontor samt våra butiker i Danmark och Sverige. Vi letar efter en kollega som vill arbeta med IT och support, processer och mycket mer. Vi är en avdelning som är stolta över att erbjuda utmärkt service till våra servicecenter och butiker.
Om dig
Du har minst 3 års praktisk erfarenhet av IT-support och vill använda din kunskap för att på bästa möjliga sätt hjälpa och stödja vårt servicecenter och våra butiker. Dessutom:
• Kan du tala och skriva danska, svenska och engelska
• Är du utåtriktad och bra på att kommunicera
• Är du strukturerad, har god analytisk förmåga och en känsla för detaljer
• Är du en bra problemlösare och kan behålla överblicken i stressiga situationer
• Är du nyfiken och har lätt för att behärska ny teknik
Som person vill du ge dina kollegor på Servicekontoren och i butikerna riktigt bra kundservice. Du är en lagspelare som tar ansvar för dina uppgifter och kan arbeta självständigt och systematiskt. Du är flexibel i förhållande till arbetsuppgifter och vill ha ett jobb där dialog och kontakt med kollegor är en stor del av vardagen.
Uppgifter
Som IT-support har du breda arbetsuppgifter och vi hjälps åt för att få uppgifterna lösta på bästa möjliga sätt. Uppgifterna inkluderar hantering av inkommande uppgifter i vårt supportsystem och via telefon från servicecentret eller butikerna, till exempel:
• Köpa in, förbereda och distribuera IT-utrustning, inklusive lagerhantering och registrering
• Installation av IT-utrustning i butik, både i Danmark och i Sverige
• Ge support för IT-utrustning; PC, bildskärm, telefoni, skrivare, skanner, m.m. samt optisk utrustning
• Support i samband med etablering och ombyggnad av butiker
• Förbereda och uppdatera intern IT-dokumentation, procedurbeskrivningar, riktlinjer, FAQ, m.m.
• Olika ad hoc-uppgifter
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en spännande vardag hos en av Sveriges ledande aktörer inom optik och möjligheten att ha:
• Ett spännande och engagerande jobb där du utmanas dagligen
• En arbetsplats där du blir en del av ett erfaret och solitt team
• En arbetsmiljö som präglas av en avslappnad och informell ton
Tillträde
Vi behöver vår nya IT-supporter så snart som möjligt. Om du har några frågor om anställningen är du välkommen att kontakta IT-verksamhetschef Carsten Nygaard på telefon +46 36 737 755. Arbetet kommer främst att ske på vårt servicecenter i Herlev, Danmark.
Arbetstid
37 timmar per vecka.
Ansökningstid
Sista ansökningsdag är 30 juni 2021 och intervjuer hålls löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Tallroth
-
Sara Fornstedt
Kristina Norling
Emma Karlsson
.
Ingrid Tallroth
Sandra Ringström
Conny Svensson
Sim Thoren
Michael Moj
-