Synsam - Nordic Category Coordinator

Arbetsbeskrivning

På Synsam är vi skickliga på det vi gör och vår passion är att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Som experter inom eyefashion och ögonhälsa driver vi utvecklingen i branschen. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi har mod och styrka att förändra och utmana. I en innovativ miljö skapar vi tillsammans förutsättningar för Synsams framtid. För oss är det viktigt att stötta och hjälpa varandra. Vi känner tillit och håller vad vi lovar. Delaktighet och mandat att fatta beslut gör att medarbetare på Synsam är motiverade och tar ansvar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket är avgörande i mötet med kunden.

På Synsam ska vi erbjuda våra kunder marknadens mest attraktiva sortimentet och tjänster. Vi verkar i en föränderlig värld och vi är ett bolag i ständig utveckling där processer som rör såväl arbetsstruktur som sortiment löpande behöver uppdateras. I en mycket spännande och bred roll som Nordic Category Coordinator i produktkategorin Frames, Sun and Sports länkar du samman produktteamets olika funktioner

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Förbereda och planera för kommande inköp tillsammans med Category manager.
• Dagligen delge information om och supporta våra butiker i sortimentsfrågor.
• Löpande uppdatera vårt intranät med relevant information.
• Fakturahantering.
• Ta fram och ansvara för masterdatafiler.
• Ansvara för vårt showroom/butik på kontoret (leveranser/returer).
• Hålla sig ajour med nyheter inom branschen samt verksamheten.

Du rapporterar till Head of Category; Frame, Sun & Sports

Vem är du?
För att trivas hos oss behöver du vara en socialt framåt och samarbetsorienterad person som bryr dig om och är engagerad i din omgivning. Du har lätt för att se lösningar och möjligheter och du trivs bra i en miljö där förändringar kommer snabbt och ofta. Tjänsten ställer höga krav på dina administrativa förmågor där struktur och noggrannhet är en förutsättning.

Vi söker dig som är i början av din karriär alternativt jobbat något år med liknande uppgifter och trivs bra med det.

Kunskaper/Bakgrund:

• Du har god vana i att arbete i affärssystem, erfarenhet från D365 (Microsoft) en fördel.
• Du ska ha god ekonomisk förståelse.
• Du ska ha goda kunskaper i Office och framförallt Excel.
• Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift.
• Eftergymnasial utbildning, gärna mot inköp eller liknande.
• Erfarenhet av inköpsarbete och/eller detaljhandeln är meriterande.

Vi erbjuder dig en spännande och bred tjänst i ett företag i medvind där utvecklingsmöjligheterna är goda. Vi präglas av sammanhållning och respekt för varandra, där medarbetarens välbefinnande är första och högsta prioritet. Utnämningen, ¨årets ledare¨ gick i år till vår VD och det stärker oss i vår tro att vi gör bra saker på en bra arbetsplats.

Kontakt: Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer information om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på Infinity HR, Tel 070-5591192 eller Anton Fredriksson, Tel: 070-3115159.

Intervjudatum:
15-16 oktober: intervjuer Infinity HR
prel. 20-21 oktober: intervjuer Synsam

Välkommen med din ansökan via ansökningsformuläret nedan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum

Anton Fredriksson

Emil Nilsson
0705591192

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Infinity Human Resources Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 19 oktober 2020

Besöksadress

Luxgatan 6
None

Postadress

Luxgatan 6
Stockholm, 11262

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023