OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Synsam Group Sweden, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu serviceinriktade kollegor vårt Butikssupport-team på huvudkontoret. Vårt främsta fokus är butikssupport och vi söker nu en medarbetare som vill utvecklas i ett bolag med stora tillväxtambitioner, positiv företagskultur och stort kundfokus! Trivs du i en bred och varierad roll och lockas av att arbeta på nordisk nivå i ett snabbrörligt bolag tillsammans med ett härligt team? Då vill vi träffa dig!
På butikssupporten arbetar vi med att supportera Synsam Groups omkring 500 butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland, med målet att leverera exceptionell service som får varje butik att känna sig sedd. Vi arbetar engagerat med fokus på hög leverans av service.
Om rollen
Rollen innebära att supportera Synsams butiker från alla nordiska länder men primärt fokuserar du på länderna där du behärskar språket. Supporten sker i första hand per telefon och via mail. Goda kunskaper i finska, svenska och engelska är ett krav för denna roll.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av att svara på frågor gällande Synsams erbjudanden och produkter: glasögon- och linsabonnemang till privatkunder, företagsavtal och e-handel. Frågorna berör allt från betalningar och leveranser, till kampanjer och uppdateringar i system.
Du stöttar butikerna i deras dagliga arbete och har breda kontaktytor inom organisationen. Teamet består idag av 9 personer.
Erfarenhet
Vi tror att du som söker har en naturlig känsla för god service med en förmåga att lyssna och se andra människor. Du är positiv till naturen och att du alltid ger det lilla extra när det krävs och att du har förmågan att sätta dig in i olika situationer.
Du är kommunikativ och lockas av en tjänst med breda kontaktytor och stora sociala inslag.
Har du tidigare erfarenhet av arbete med kundservice / butik är det ett stort plus.
Profil
För att trivas i tjänsten ser vi att du är en teamplayer, men när det krävs tar egna initiativ. Vidare tror vi att du är en person som trivs i föränderliga miljöer där kund och utveckling står i fokus. Ditt arbete kommer till stor del att handla om att förklara komplexa saker på ett pedagogiskt och lättsamt sätt, vilket är helt naturligt för dig. Kollegorna i teamet är ambitiösa, affärsmässiga och hjälpsamma och för att passa in väl i gruppen ser vi att du delar dessa egenskaper. Utöver detta ser vi såklart att du delar Synsam Groups värderingar – för oss är kunden alltid nummer 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Om tjänsten
Tjänsten är på heltid mån- fre 08:15-17:00 där du ca var 9 vecka jobbar lördag 9.15-18:00 mellan 10-15 men då är du ledig fredag veckan därpå. Du kommer att sitta på plats på vårt huvudkontor beläget på Kungsholmen i Stockholm. Denna roll är ett föräldravikariat på ett år med chans till förlängning med start senare delen av våren. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan!
Hoppas att vi ses!
Om Synsam Group