OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Synsam Group, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu serviceinriktade kollegor tillvårt Butikssupport-team på huvudkontoret i Stockholm.Vi söker medarbetare som vill utvecklas i ett bolag med stora tillväxtambitioner, positiv företagskultur och stort kundfokus! Trivs du i en bred och varierad roll och lockas av att arbeta på nordisk nivå i ett snabbrörligt bolag tillsammans med ett härligt team? Då vill vi träffa dig!
Om rollenPå butikssupporten är vi ett team om 11 personer somarbetar med att supportera Synsam Groups omkring 500 butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vårtmål är att leverera exceptionell service som får varje butik att känna sig sedd och vi arbetar engagerat med fokus på hög leverans av service.Rollen innebära att supportera butiker från alla nordiska länder men primärt fokuserar du i denna roll på Sverige och Norge. Supporten sker i första hand per telefon och via mejl. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att svarapå frågor gällande Synsams erbjudanden och produkter: glasögon- och linsabonnemang till privatkunder, företagsavtal och e-handel. Frågorna berör allt från betalningar och leveranser, till kampanjer och uppdateringar i system och du kommer breda kontaktytor inom organisationen.
Vem är du?För att trivas i rollen tror vi att du:
Har en naturlig känsla för god service med en förmåga att lyssna och se andra människor.
Du är positiv till naturen och att du alltid ger det lilla extra när det krävs och att du har förmågan att sätta dig in i olika situationer.
Du är kommunikativ och lockas av en tjänst med breda kontaktytor och stora sociala inslag.
Har du tidigare erfarenhet av arbete med kundservice / butik är det ett stort plus.
Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav och du börkänna dig bekväm med att förstå det norska språket. Har du bott i Norge alt. jobbat mycket med norska kunder tidigare är det starkt meriterande.
Vi ser att du är en teamplayer, men när det krävs tar du gärna egna initiativ. Vidare tror vi att du är en person som trivs i föränderliga miljöer där kund och utveckling står i fokus. Ditt arbete kommer till stor del att handla om att förklara komplexa saker på ett pedagogiskt och lättsamt sätt. Kollegorna i teamet är ambitiösa, affärsmässiga och hjälpsamma och för att passa in väl i gruppen ser vi att du delar dessa egenskaper. Utöver detta ser vi såklart att du delar Synsam Groups värderingar – för oss är kunden alltid nummer 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Om tjänstenDu kommer att sitta på plats på vårt huvudkontor beläget på Kungsholmen i Stockholm. Tjänsten är på heltid och inkluderar en del helgjobb.Start enligt överenskommelse. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan nu under sommaren, urval kommer sedan ske i augusti! Varmt välkommen med din ansökan!
Om Synsam GroupSynsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4000 medarbetare, en omsättning på cirka 5 miljarder kr (rullande 12 månader till september 2022) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). Synsam korades för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2022 och blev nyligen utsett till "Sveriges bästa retailbolag 2022" i Market Awards. www.synsamgroup.com