OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Synsam är vi skickliga på det vi gör och vår passion är att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Som experter inom eyefashion och ögonhälsa driver vi utvecklingen i branschen. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi har mod och styrka att förändra och utmana. I en innovativ miljö skapar vi tillsammans förutsättningar för Synsams framtid. För oss är det viktigt att stötta och hjälpa varandra. Vi känner tillit och håller vad vi lovar. Delaktighet och mandat att fatta beslut gör att medarbetare på Synsam är motiverade och tar ansvar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket är avgörande i mötet med kunden.
På Synsam vill vi erbjuda våra kunder marknadens mest attraktiva sortiment och tjänster. Vi verkar i en föränderlig omvärld och vi är ett bolag i ständig utveckling och innovation. Det innebär att Supply Chain-teamet hela tiden strävar för att utveckla, effektivisera och förenkla processer och rutiner för våra kunder/butiker för att också kontinuerligt kunna utöka vår service och ansvarsområde. Dagens sammansvetsade team letar efter sin nästa kollega. Som huvudansvarig för genomförande och upplevd service i varupåfyllnad till butik kommer du få en nyckelroll.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Daglig varupåfyllnad från centrallager till våra ca 500 butiker i 4 operativa länder
• Tillhörande exportdokumentation för leveranser utanför EU
• Hantera dagliga reklamationer och tilläggsbeställningar från butik
• Stödja och bistå våra butiker i Supply Chain-relaterade frågor
• Löpande uppdatera vårt intranät med relevant information
• Fakturahantering och central uppföljning av hållbarhet och effektivitet i transportledet från centrallager till butik
Du rapporterar till Synsam-koncernens Supply Chain Manager.
Vem är du?
För att trivas hos oss behöver du vara en socialt framåt och samarbetsorienterad person som bryr dig om och är engagerad i din omgivning. Du har lätt för att se lösningar och möjligheter och du trivs bra i en miljö där förändringar kommer snabbt och ofta. Tjänsten ställer höga krav på dina administrativa förmågor där struktur och noggrannhet är en förutsättning. Tillika behöver du ha tekniskt intresse och förståelse samt vara analytiskt lagd.
Vi söker dig som är i början av din karriär alternativt jobbat något år med liknande uppgifter och trivs bra med det.
Kunskaper/Bakgrund:
• Du har god vana i att arbete i affärssystem, erfarenhet från D365 (Microsoft) en fördel.
• Du ska ha god ekonomisk förståelse.
• Du ska ha goda kunskaper i Office och framförallt Excel.
• Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift.
• Eftergymnasial utbildning, gärna mot logistik, inköp eller liknande.
• Erfarenhet av logistik-/inköpsarbete och/eller detaljhandeln är meriterande.
Vi erbjuder dig en spännande och bred tjänst i ett företag i medvind där utvecklingsmöjligheterna är goda. Vi präglas av sammanhållning och respekt för varandra, där medarbetarens välbefinnande är första och högsta prioritet. Utnämningen, ¨årets ledare¨ gick i år till vår VD och det stärker oss i vår tro att vi gör bra saker på en bra arbetsplats.
Anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 6 månader med anställning hos Infinity. Ambitionen är att du därefter går över på en tillsvidareanställning hos Synsam.
Kontakt: Infinity HR är framgångsrika i rekrytering och konsultuthyrning av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna process. För mer information om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på Infinity HR, Tel 070-5591192 eller Mårten Näsvall, på mail, marten.nasvall@infinityhr.se
Intervjudatum:
15 mars: Infinity intervjuer
17 mars: Synsam första intervjuer
19 mars: Synsam slutintervjuer
Välkommen med din ansökan via ansökningsformuläret nedan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum
Anton Fredriksson
Emil Nilsson
0705591192