OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Vi på HMS bidrar till en mer uppkopplad värld. Både när det gäller att få industriella maskiner och system att kommunicera, men även i att vi själva samverkar nära med våra kunder. Vår toppmoderna teknik har gjort det enkelt och säkert för våra kunder att koppla upp miljontals industriella produkter över hela världen – inom automationssystem såväl som i innovativa IIoT-applikationer.
På HMS tror vi att en bra kundupplevelse bygger på människorna bakom företagsnamnet. Våra team är engagerade i att förse våra kunder med den senaste och bästa kommunikations- och automationsteknologin och inom automation och IIoT, teknologi som hjälper kunderna ta nästa steg i sin digitaliseringsresa. Detta vill vi göra med passion och drivkraft!
Vill du veta mer om vilka vi är? Se vår video här: ”This is HMS”.
Vad kommer du att jobba med?
Rollen är ett vikariat som System Administrator i vår Global Supply organisation.
Arbetsuppgifterna är i stort att administrera och koordinera våra globala system, hantera globala RMA-frågor, skapa och uppdatera dokumentation och rutiner, samt att starta upp och driva process- och systemförbättringar. Rollen fungerar som en länk mellan huvudbolaget HMS AB och lokala kvalitetsteam runt om i vår organisation.
Vikariatet avser i första hand att ersätta en ordinarie tjänst, under en föräldraledighet. I samband med ett omfattande globalt förändringsprojekt som initieras senare under året, kommer nya arbetsuppgifter och uppdrag att utkristalliseras, där vår System Administrator kommer att spela en nyckelroll.
Du kommer att ha många kontaktytor inom organisationen, men även med våra leverantörer och i vissa fall kunder. Detta för att säkerställa att våra globala system och processerna runt dessa, fungerar så optimalt som möjligt, för alla berörda. Du kommer att ingå i ett mindre härligt team där ni tillsammans arbetar för att skapa de bästa förutsättningarna systemmässigt och sen kommunicera ut dessa i organisationen.
Vem tror vi att du är?
För vikariatet som System Administrator har du redan några års erfarenhet av att arbeta med nån typ av systemadministrering så som affärssystem, CRM, mm, gärna från en verksamhet som arbetar med internationella relationer.
Du gillar att ta egna initiativ, och har erfarenhet av att vara aktivt deltagande i förbättringsarbeten.
Du har en nyfikenhet som gör att du ifrågasätter befintliga arbetsrutiner och processer, för att nå mer effektiva arbetssätt.
Vi tror att du är noggrann, strukturerad och metodisk i ditt arbetssätt, då det är många aspekter att ta hänsyn till i samband med systemförändringar.
Även om du är en organiserad person så tror vi att du motiveras av att få arbeta i en miljö präglad av utveckling och förändring, som utmanar och uppmuntrar dig att tänka utanför boxen.
Du har vana av att arbeta i en kundstyrd verksamhet och har därför förståelse för att er road map i pågående projekt kan behöva ändras och anpassas efter aktuella förutsättningar. Du inser vikten av att vara flexibel och ställa om, för att kunna tillgodose verksamhetens behov.
Du värdesätter goda relationer i ditt team och med övriga kollegor. Du anser att samarbete är den mest produktiva vägen framåt, och strävar därför efter att vara en bra lagspelare i alla lägen.
I denna roll kommer du ha många kontaktytor - interna såväl som externa, svenska såväl som internationella. Därför behöver du vara trygg med att kommunicera, både på svenska och engelska, och anpassar enkelt din kommunikation beroende på situation, och vem du talar med.
Mer om tjänsten
Tjänsten är ett heltidsvikariat på 18 månader med eventuell chans till förlängning.
Då vi vill tillsätta tjänsten omgående, så kommer vi löpande att kontakta kandidater som vi tror kan vara intressanta för tjänsten.
Kan du se dig själv i denna spännande tjänst men har fler frågor? Tveka då inte på att kontakta Sandra (saop@hms.se).
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sebastian Anderson