System Coordinator

Arbetsbeskrivning

Adecco är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange, på NYSE och på Euronet Premier Marche.År 2005 uppnådde koncernen en omsättning på ca 170 miljarder SEK.I Sverige finns Adecco Sweden AB med ca 50 kontor spridda över hela landet från Luleå i norr till Malmö i söder.Omsättningen år 2005 uppgick till ca 1,5 miljarder SEK.Läs mer på www.adecco.se Vi söker för kunds räkning en Administrative System Coordinator för uppdrag i Södertälje.Tjänsten är till att börja med på 80 % och tillsättning är omgående. Arbetsuppgifter Systemförvaltning för administrativa beställnings- och stödsystem inom Facilities Management, vilket innebär koordination, hantering av texter, kontaktuppgifter, administrera behörigheter samt hantera en gemensam mailbox.Fungera som central webredaktör och ge användarstöd för samtliga redaktörer inom Facilities Managements och till viss del bistå med teknisk support.Du kommer även att hålla i utbildning för nya redaktörer inom FM.Administrativa uppgifter exempelvis som central uppdatering av organisationsschema och distributionslistor inom FM.Du ska även driva förändrings och samordningsarbete för exempelvis funktionsmailboxar inom Facilities Management.Utöver ovanstående arbetsmoment skall du även delta i en del projektarbete som admininstratör eller koordinator. Utbildning/erfarenhet Vi ser gärna att du har relevant utbildning för tjänsten och dessutom några års erfarenhet inom nämnda områden.Du bör också ha mycket goda kunskaper i engelska.Din dator- och systemkunskap är på hög nivå. Personen vi söker är driven, noggrann och har god känsla för service.Det är även viktigt att du är lyhörd, flexibel och positiv. I övrigt kräver rollen att du snabbt kan sätta dig in i nya situationer och har lätt för att lära dig nya rutiner.Man kommer att arbeta med olika arbetsuppgifter på en dataavdelning så som registrering, enklare inköp, svara på frågor via telefon och mail, beställning av hårdvara och behörigheter.I arbetsuppgifterna ingår även att man kontrollerar att beställningarna följer kundens regelverk.Andra arbetsuppgifter är arkivering av beställningar och returnering av felaktiga beställningar. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har bred kompetens inom det administrativa området.Du har lång erfarenhet från för uppdraget relevanta arbetsuppgifter gärna från ett stort internationellt företag.Mycket goda kunskaper i engelska (tal och skrift) är ett krav. Personliga egenskaper Som person är du noggrann, positiv och har mycket god samarbetsförmåga.Du är mycket kvalitetsmedveten, serviceminded och pedagogisk.Vidare är stor initiativ förmåga något som uppskattas. Vad erbjuder Adecco dig?Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Med varierande uppdrag skaffar du dig p kort tid en bred erfarenhet samt sett stort kontaktnät. Intresserad?Har annonsen fångat ditt intresse är du välkommen att skicka din ansökan så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden .Ansökan sker via vår hemsida www.adecco.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010