OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ligula Hospitality Group har sitt huvudkontor i Göteborg men med ett antal centrala medarbetare med placeringsort Stockholm som idag utgår från moderna och färgstarka Motel L i Hammarby Sjöstad.
Vill du vara med och utveckla samt optimera användningen av vårat hotellsystem (PMS) och distributionssystem? I så fall tror vi att detta är tjänsten för dig.
Till vårt system- och distributionsteam med placering i Stockholm söker vi nu en ny kollega. I supportteamet svarar du och övriga kollegor på frågor från våra 45 hotell, som rör hotellsystemet (PMS) och de system som integrerar med detsamma. I arbetet ingår bland annat laddning av priskoder och produkter, både i vårt PMS samt i övriga distributionskanaler, konfigurering av nya hotell samt att supportera, utbilda och informera medarbetare för att säkerställa optimal användning. Vi arbetar ständigt för att utveckla och höja kvaliteten i våra system, vilket du tillsammans med övriga kollegor i teamet ansvarar för. En del av arbetet görs i samarbete med våra systemleverantörers supportavdelningar.
Vi tror att ord som struktur, dokumentering, support och uppföljning låter som musik i dina öron och att du brinner för att hjälpa dina kollegor på hotellen att förstå och nyttja våra system på bästa möjliga sätt. Du har en pedagogisk framtoning i dina kontakter med andra och är lyhörd och lösningsorienterad.
Önskvärda erfarenheter/kompetenser:
- Erfarenhet från boknings- och/eller receptionsarbete på hotell.
- Djupgående kunskap och förståelse för hotellbokningssystem (PMS).
- Erfarenhet, förståelse och intresse av distributionssystem och channel managers.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i Microsoft Office.
Kunskaper i MEWS, YieldPlanet och BookVisit är meriterande.
ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning som omfattar 100 % (heltid). Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Du rapporterar till Head of Revenue, Distribution & Systems och din placering är i Stockholm. Tjänsteresor kan förekomma, både i Sverige och utomlands.
För mer information kring tjänsten, kontakta Fredrik Ternsjö, Head of Revenue, Distribution & Systems; 0704-34 46 06 alt. fredrik.ternsjo@ligula.se
Ansökan görs på www.ligula.se/karriar. Sista ansökningsdatum är den 17 januari 2022 med tillträde enligt överenskommelse. Lämpliga kandidater kallas löpande under rekryteringsprocessen.
Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.
Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.