OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av någonting större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo.
Vi söker nu en systemansvarig för våra system inom lön & HR. Du rapporterar till lönechef och är en del av HR-avdelningen. Som System Manager kommer du att vara funktions-applikations- och process expert för IT systemen (HR/Lön) och stötta dina kollegor både inom HR och övriga organisationen. Du kommer ansvara för att Sodexo har system som används på bästa möjliga och effektivaste sätt samt att de uppfyller de lagkrav som ställs.
Hur ser din arbetsdag ut
Till en början kommer fokus att vara på försystemet till lön. Det innebär att du underhåller systemets funktioner och parametrar, gör kontroller och rättningar av systemet och dess körningar, sköter integrationer mellan systemet både internt och externt, hanterar behörigheter och roller samt tar fram rapporter. Du kommer ingå i förvaltningen av försystemet där representanter från företaget och från leverantör ingår. En viktig del i det här är att på ett pedagogiskt sätt kunna supporta våra användare samt att anpassa kommunikationen efter forum. Du kommer att driva utvecklingen av systemet samt tar fram rutiner och processer. Det här gör du i samarbete med kollegor och intressenter.
På sikt kommer du att ansvara för de HR system som vi har idag exempelvis kompetensutveckling, rekrytering och lön. Du kommer också vara med att implementera nya system.
Vem är du?
Eftersom rollen är bred och innebär en kombination av färdigheter inom HR och IT, söker vid dig med eftergymnasial utbildning inom HR eller IT, alternativt likvärdig erfarenhet. Därtill har du ett antal års erfarenhet av att arbeta med lönesystem och andra HR system. Exempelvis så har du drivit implementeringsprojekt av system. Du kanske tidigare har arbetat på en HR-avdelning och har därför god erfarenhet och kunskap kring hur arbetet där fungerar samt vilka behov som våra chefer och medarbetare har. Du trivs i rollen mellan IT och verksamheten och är bra på verksamhetsprocesser och förvaltning samt bra på att förstå helheten.
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
Som person är du noggrann, pedagogisk med en ängels tålamod och du levererar resultat. Du tar gärna initiativ och lägger fram förslag där du ser förbättringspotential.
Om du är rätt person kan vi erbjuda
Ett stimulerande och utmanande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Du får många trevliga och kompetenta kollegor. Rollen är placerade på vårt aktivitetsbaserade nordiska huvudkontor som ligger i Arenastaden i Solna, ett stenkast från Mall of Scandinavia. Vi erbjuder friskvårdsförmån, subventionerad lunch och möjlighet till volontärsarbete på betald arbetstid. Som medarbetare hos oss blir du en del av ett globalt bolag med flera utvecklingsmöjligheter.
Sista ansökningsdag 2020-03-22 men skicka gärna in din ansökan snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi håller kontakten med dig via den mejl-adress du uppger i ansökan så håll koll på inbox/skräpboxen
Om du har frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta Annika Jacobsson 08-57883146, annika.jacobsson@sodexo.com
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 67 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 633 miljoner euors och sysselsätter 10 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,