System Manager till Carnegie đŸ‘šâ€đŸ’»

Arbetsbeskrivning

Om tjÀnsten

Wrknest söker nu en System Manager Ät Carnegies rÀkning som har erfarenhet inom liknande roll. Du ska vara van att leda och driva aktiviteter i mÄl och har erfarenhet av att koordinera större affÀrssystem dÀr samverkan mellan flera intressenter behövs bÄde interna och externa. Du ska vara bekvÀm med att vara sammankallande och leda aktiviteter tex. koordinera förÀndringar frÄn Backoffice-systemet till interna tjÀnster/applikationers produktÀgare och lösningsarkitekter.

Carnegie Àr Nordens frÀmsta finansiella rÄdgivare. De sammanför investerare med entrepenörer och företag för att skapa tillvÀxt för kunder, Àgare och samhÀllet i stort. En mötesplats mellan kunskap och kapital helt enkelt.

Detta Àr en direktrekrytering till Carnegie dÀr Wrknest har hand om processen.

Dina framtida arbetsuppgifter

Din uppgift Àr att hÄlla ihop Àndringshantering och support kring backoffice-systemen gentemot intern IT och verksamhet. Du kommer att arbeta genom ramverket SAFE och PI-planering dÀr Àndringar och planerade releaser av leverantör till backoffice-systemet planeras i takt med interna utvecklingsteam och verksamhet. Du kommer att hÄlla ihop kravstÀllning frÄn verksamhet, support, anvÀndaradministration, behörighetshantering, uppföljning av SLA gentemot leverantör. Carnegie arbetar just nu med en stor IT transformation dÀr de bygger om deras interna system till mikro baserade tjÀnster samt byter ut deras backoffice-system som Àr hjÀrtat i affÀrsverksamheten. Detta Àr ett nytt förvaltningsobjekt dÀr du fÄr möjlighet att forma roller och styrningen kring förvaltningsobjektet.

Vi söker dig som har

- Relevant utbildning i t.ex Systemvetenskap/Datavetenskap
- 5-10 Ärs erfarenhet i rollen som systemförvaltare/produktÀgare/projektledare dÀr du har arbetat med systemfrÄgor sÄsom design, implementation, utveckling och support, erfarenhet av att leda och driva större förvaltningsomrÄden.
- Du kan uttrycka dig vÀl i tal och skrift pÄ svenska och engelska.
- Erfarenhet frÄn Agila metoder som Scrum/Kanban. MS Azure devops, förvaltningsramverk som PM3/ITIL.

Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet frÄn systemförvaltning inom bank och finansvÀrlden.
- Arbetat med systemet AbaSec
- Erfarenhet frÄn SAFE, Enterprise Architecht

Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr mÄlmedveten, problemlösare och har en analytisk förmÄga. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

TjÀnsten avser heltid, 40h/v.
Start: SÄ snart som möjligt med hÀnsyn till eventuell uppsÀgningstid.
Plats: Centrala Stockholm

För att snabbt komma in i företaget och arbetsuppgifter kommer du att fÄ en onboarding i samband med start. Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.



Om företaget:
I över 200 Är ha Carnegie haft en central position inom nordiskt nÀringsliv. Under 1800-tala som handelshus. Sedan ett sekel tillbaka som finansiell rÄdgivare. Idag Àr Carnegie nordens ledande investment- och privatbank. En mötesplats för idéer, kunskap och kapital, för investerare och investeringsmöjligheter. Carnegie Àr marknadsledare inom Investment Banking, Securities och Private Banking i Norden. Med omkring 600 erfarna och engagerade medarbetare vÀgleder Carnegie sina kunder till bÀttre affÀrer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 mars 2022

Liknande jobb