System Manager till Cellbes

Arbetsbeskrivning

Cellbes gör kläder för alla!

Cellbes startade redan 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode -och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.

Cellbes har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 200 medarbetare fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla. www.cellbes.se

Som System Manager är du en person som tar tag i utmaningar och inspirerar till nya digitala arbetssätt. I ditt operativa arbete ser du dagligen till att systemen du ansvarar för levererar, du ser utvecklingsmöjligheter och driver strategiskt arbetet framåt. Du driver projekt och säkerställer att Cellbes tar sig framåt i rätt tid och riktning. Du ingår i avdelningen Shared Service, där verksamhetens stöttande funktioner är samlade, så som Finance, HR, IT och du rapporterar direkt till CFO.

Ditt uppdrag

Rollen innebär att ta ett övergripande utvecklings- och förvaltningsansvar, att agera kravställare gentemot leverantörer. En viktig del av ditt arbete handlar om att äga delar av vår projektportfölj och att driva våra projekt både operativt och strategiskt. Du samarbetar tillsammans med Cellbes kunniga projektdeltagare och med externa parter för projekten. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att:

• Ansvara för delar av bolagets system, då du har en IT-beställarfunktion.

• Ansvara för att stötta verksamheten i att formulera tydliga krav på digitala lösningar.

• Arbeta med att göra behovsanalyser av system.

• Leverantörskontakt, dialog och uppföljning med systemleverantörer.

• Arbeta med att hitta och säkerställa integrationslösningar.

• Ditt arbete innebär ansvar för kartläggning, upphandling och projektledning avseende implementering av verksamhets-/affärsstödjande IT-system och digitala processer.

Bakgrund

Vi söker dig med relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom området, minst 2-5 års erfarenhet av IT och affärsutveckling.

• Du har erfarenhet av projektledning och du har tidigare arbetat inom e-handel. • Du kan hantera både den operativa driften samt utveckla din verksamhet.

• Du har hög förståelse av system för att driva detaljhandel med egen produktutveckling såsom ERP, PIM och CRM samt tillhörande integrationer.

• Du har förståelse för hur man bygger integrationer.
• Du har ett gediget intresse samt erfarenhet av digitalisering utifrån ett affärsutvecklingsperspektiv.

Vi värderar högt att du har erfarenhet och systemkunskap inom Harmoney, InRiver PIM och Yunique PLM. Det är även meriterande med systemkunskap inom NYCE Logic WMS och av Voyado.

Vem är du?

Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med IT och systemutveckling och vill tillsammans med oss utvecklas och växa i din roll. Du både driver och är involverad i många projekt och därför ser vi att du som söker är duktig på att leda och sprida engagemang. Du är strukturerad och du har en naturlig

förmåga att planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är nyfiken på de nya möjligheter som skapas av ny teknik, och du utmanar då det behövs. Du är en nyckelspelare i vår tillväxtresa. Du har ett starkt affärs- och kundperspektiv i ditt engagemang och inspireras av utmaningen att skapa tekniklösningar som stärker våra kundrelationer och vårt erbjudande till kund.

Vad kan vi erbjuda?

Cellbes är inne i en spännande fas och vårt arbete kännetecknas av våra kärnvärden var modig, driv framåt och jobba tillsammans. Hos oss på Cellbes arbetar vi ständigt med att förbättra och utveckla sortimentet, öka kundnöjdheten, öka trivsel och arbetsglädje för våra medarbetare samt öka försäljningen och lönsamheten för bolaget. Vill du vara med på vår spännande resa? Ansök då idag!

Ansök genom att ladda upp din CV så snart som möjligt. För frågor kontakta Anna Petersson på anna.petersson@pspartner.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2021
  • Ansök senast: 11 juli 2021

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024