System- och integrationsansvarig till Stena Fastigheter

System- och integrationsansvarig till Stena Fastigheter

Arbetsbeskrivning

Vi på Stena Fastigheter månar om goda relationer. När vi tar hand om hus och kvarter och utvecklar socialt hållbara städer gör vi det i samarbete och i dialog med andra. Vi vill att människor som bor och arbetar hos oss ska trivas och stanna kvar länge.

I den här nyckelrollen arbetar du både strategiskt och operativt i syfte att åstadkomma förändring och förbättring och du ansvarar för affärskritiska komponenter i vår IT-miljö.

Din vardag

På Stena Fastigheter skapar vi nya produkter och transformerar nuvarande verksamhet till digital utveckling i syfte att kunna erbjuda mer effektiva tjänster som förbättrar människors vardag. Den här rollen är starkt bidragande till att vi lyckas med den förändringen!

I rollen som System- och integrationsansvarig har du det överordnade ansvaret för ett antal system och deras livscykelfrågor. Det innebär även att du förvaltar koncernövergripande system med fokus på fördjupade systemtekniska delar och ger viss teknisk support till verksamheten.

Du involveras tidigt i bolagets transformationsprojekt för att kunna komma med produktiva lösningsförslag. Det innebär att du har en starkt bidragande roll i vårt ständiga förbättringsarbete som pågår inom verksamheten och du arbetar ofta med affärskritiska system där du är ansvarig för integrationerna när det gäller att sätta den tekniska roadmapen, nyutveckling, förvaltning, dokumentation och prioritering av backlog. Dessutom agerar du teknisk expert och stöttar verksamheten vid kravfångst.

Rollen ingår i enheten Verksamhetsutveckling som tillsammans med enheterna IT samt Innovation arbetar med Digital Transformation på Stena Fastigheter. Enhetens uppdrag är att genom samordning stödja och utveckla företagets digitalisering inom olika områden. Detta görs genom systemförvaltning, support, felhantering, kravställande mot leverantörer samt vidareutveckling av både systemstöd som arbetssätt. Enheten verkar för hela koncernen och har daglig kontakt med funktioner som är placerade i Göteborg, Malmö och Stockholm.

Några konkreta exempel på ansvarsområden:

- Övergripande tekniskt systemansvarig för de verksamhetskritiska systemen
- Integrationer
- Masterdata
- Automationslager
- Agera verksamhetens länk mot Stena Group IT och övriga leverantörer

Några av dina arbetsuppgifter:

- Teknisk kravställare mot systemleverantörer
- Ansvara för datorsystemens tekniska förvaltning
- Integrationsansvarig för gällande och kommande behov av integrationer
- Avtals- och ekonomiansvarig för frågor kring systemen
- Ta fram underlag till beslut om nyutveckling, vidareutveckling och avveckling av systemet
- Säkerställa att det finns support- och förvaltningsplan för systemen
- Komma med produktiva och kostnadseffektiva lösningsförslag utifrån ett integrations och systemperspektiv
- Se över respektive systems tekniska road-map - livscykel
- Kontakter och samverkan i olika användarforum och nätverk kopplat till vår bransch- och system
- Att arbeta med införande av nya moduler, funktioner och integrationer med andra system i samverkan med verksamhetsutvecklare

Vem är du?

Du jobbar med systemen ur ett plattformsperspektiv så du måste ha både strategiska och operativa förmågor. Målet är att effektivisera våra affärsprocesser så det innebär bland annat att du skall vara en professionell beställare för verksamheten samtidigt som du kan läsa in dig på de olika systemstrukturerna.

Du behöver även kunna kommunicera målen till övriga verksamheten och ha förmågan att bygga upp en struktur för support till våra övriga lokala supportorganisationer. Arbetet kräver med andra ord förståelse för verksamhetens logik, processer och organisation samt kunskap om tekniska lösningar.

Som person är du strukturerad med en förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt sätt. Du besitter ett tekniskt know-how i kombination med god övergripande systemkunskap.
Du är även mån om att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare och du gillar att se andra utvecklas.

Du skall ha kunskap om:

- Datalager
- Databasstrukturer / kodstrukturer
- SQL kunskaper
- Integrationer
- RPA processer
- Power BI eller liknande

Meriterande systemkunskaper:

- Datawarehouse
- Office365 - plattform
- Incit Xpand
- Agresso
- Hypergene

Detta är en anställning med placeringsort Göteborg.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Patrik Jensen på patrik.jensen@sigma.se eller +46 702 37 57 34. Välkommen med din ansökan.

Om Stena Fastigheter

Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Vi hyr ut lägenheter och lokaler, vi utvecklar städer och tar hand om kunder och hus med omtanke. Vi skapar trygga och trivsamma stadsdelar och satsar på framtiden genom att bygga tusentals nya bostäder och lokaler - och vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter. För oss är livet mellan husen lika viktigt som livet i husen. Därför arbetar vi med långsiktiga insatser i samarbete med bland andra skolor, ideella organisationer och myndigheter. Vi stärker de städer vi finns i.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma Recruit AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2020
  • Ansök senast: 14 augusti 2020

Liknande jobb


25 november 2024

Förändringsledare

Förändringsledare

25 november 2024

9 november 2024