System- och lönespecialist

System- och lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Vi vänder oss till dig som i dag arbetar med löneadministration och har ett stort systemintresse. Kanske det här är jobbet för dig?

HR-enheten består av tio medarbetare som ansvarar för att driva och utveckla det strategiska och operativa HR-arbetet inom förvaltningen. Basen i arbetet utgörs av HR- och löneadministration. Vi är i dag tre lönespecialister som arbetar tillsammans och ansvarar för lönesystemet Primula och utbetalningen av ca 800 löner. Ansvaret för systemadministrationen omfattar även riksdagsledamöternas arvoden.


Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär förvaltning och utveckling av lönesystemet Primula. Det innebär ansvar för behörigheter, styrtabeller, bokföring, registervård, versionsbyten, framtagande av rapporter och statistik, felsökning, utredningar m.m.

Du kommer att vara kontaktperson till vår systemleverantör, exempelvis vid identifierade incidenter eller frågor om systemutveckling.

En del av arbetet består av löneadministration, vilket innebär att du rapporterar och kontrollerar uppgifter i lönesystemet samt informerar och ger stöd till anställda i frågor som rör löne- och anställningsvillkor. Du kommer även att arbeta med HR-administration, t.ex. personalbeslut, personalakter och fakturor.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har


• en teoretisk gymnasieutbildning eller yrkeshögskola inom system eller lönespecialist
• minst två års erfarenhet av systemarbete i lönesystem.

Du kommunicerar väl på svenska i tal och skrift, bidrar till ett gott samarbete och är konsultativ och lösningsorienterad samt serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt och i team.

Det är meriterande om du har erfarenhet från den statliga sektorn och av att arbeta i lönesystemet Primula.

För att trivas i rollen behöver du vara intresserad av administration, regelverk och rutiner och ha förmåga att tillämpa dessa på ett enkelt och effektivt sätt i praktiken.

Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.

Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. 


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

Referensnummer: 1766-2020/21

Ansök senast den 5 maj 2021

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.

Kontakta oss 


Karin Kroon, HR-chef, 08-786 52 83



Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksdagsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 5 maj 2021

Besöksadress

10012 STOCKHOLM
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 10012

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024