System Specialist e-Business

Arbetsbeskrivning

Würths digitala försäljningskanaler är en allt viktigare del i vårt erbjudande till marknaden. Vi växer mycket starkt och företaget kommer fortsätta satsa stort kommande år. Vi är i dag en avdelning på nio personer som jobbar med utveckling och marknadsföring av våra digitala försäljningskanaler. Vi brinner för försäljning och nu söker vi en ny kollega till vårt härliga team.

Om tjänsten
Vi söker dig som vill bli ansvarig för våra e-business plattformar. Som System specialist har du en bred roll med ansvar för att – utifrån nya tekniska möjligheter och verksamhetens förändrade behov – följa utvecklingen, föreslå nya lösningar, ta fram beslutsunderlag och agera kravställare. Du kommer leda vårt testarbete och blir systemägare för våra affärskritiska e-businesssystem. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt med att utveckla våra e-handel, app och våra integrationslösningar.

Du är en viktig del i framtagandet och införandet av nya tekniska lösningar för att möta våra kunders framtida behov. Du har många kontaktytor och har lätt för att kommunicera samt en fallenhet för att skapa förtroende och utveckla goda relationer. Du arbetar i ett e-businessteam och i nära samarbete med våra marknads-, produkt- och IT-avdelningar och har tät kontakt med våra externa konsulter. Inom Würthkoncernen har vi också löpande utbyte med e-businessteam från andra länder.

Vi är en växande avdelning med framåtanda och det finns i denna roll stora möjligheter för nytänkande, initiativtagande och personlig utveckling.

Vad krävs för rollen?

• Relevant eftergymnasial utbildning – gärna med inriktning mot systemvetenskap eller liknande
• Stor systemförståelse och erfarenhet av e-handel
• Kunskap och erfarenhet av Azure och Optimizely
• Erfarenhet av kravställning
• Erfarenhet av arbete med utveckling och test
• Vi söker dig som är nyfiken, lösningsfokuserad, analytisk och ansvarstagande

 

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder vi dig en roll med ett tydligt ansvar där du har en central roll i vår förändringsresa. Våra förmåner är bland annat en konkurrensmässig lön, personlig utveckling, möjlighet till distansarbete, en bra arbetsmiljö, lunchförmån, friskvårdsbidrag och personalrabatter.

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.

Tjänstgöringsgrad:                     Heltid
Placeringsort:                              Örebro

Om din ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 7 maj 2023.    

Kontaktperson för tjänsten är Marknadschef Charlotte Gullberg, 070 – 374 5075.

 


• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.

 


• Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost.

 


• De kandidater som går vidare i processen kommer, inför en andra intervju, att genomföra personlighetstest.

 


• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.

På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda. 

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Würth
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2023
  • Ansök senast: 7 maj 2023

Liknande jobb


Business Intelligence-konsult

Business Intelligence-konsult

23 september 2022