OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Tele2 händer det ständigt nya saker och vi står nu inför en intressant resa framåt. Vi har Sveriges mest expansiva nät och flera av Sveriges största organisationer som kunder. Vi skräddarsyr telefonilösningar med plattformar från ledande leverantörer till våra företagskunder. Mitel’s MiCC Enterprise är en av våra prioriterade lösningar för contact-center. Det är en dynamisk miljö och vi har roligt på vägen, men vi klarar det inte själva. Därför söker vi nu en senior contact-center specialist med systemutvecklings kunskap till vårt MiCCE team!
ROLLEN:
Som specialist kliver du raka vägen in i ett av våra viktigaste team. Tillsammans ansvarar ni för samhällsbärande funktioner, som ligger i framkant när det gäller systemintegration inom tele- och datakommunikation med MiCCE som plattform. Du kommer att arbeta med kunden i centrum och tillsammans med Sveriges skickligaste specialister inom området. Låter det spännande? Läs vidare!
Arbetsuppgifterna innefattar att:
• Ingå i tekniska/konsultativa projekt
• Arbeta med utveckling och konsulttjänster kring kundens lösning i nära kundkontakt.
• Delta i eller bedriva förstudier där man behöver förstå kundernas behov för att kunna erbjuda relevanta lösningar.
• Vid behov supportera i felsökning och felavhjälpning
VEM DU ÄR:
För att trivas i rollen bör du ha intresse och förmåga att utveckla och förvalta våra kundrelationer. Därför känner du stort engagemang för det du gör och har en naturlig vana att jobba med service och support. Våra kunder finns inom offentlig sektor, olika företagssegment och branscher, vilket ger en stor variation i arbetet men som även kräver förmåga att prioritera, analysera samt en lyhördhet och förståelse för olika kundbehov. Att du vill utveckla och utvecklas med ditt arbete ser vi som en självklarhet. Likaså en nyfikenhet och intresse för telefoni och teknik.
Vidare ser vi gärna att du har:
• Eftergymnasial utbildning inom, eller motsvarande erfarenhet av tele-/datakom och systemutveckling.
• Erfarenhet av systemintegration med contact-center
• Förståelse för tex Rest, Json, VB .Net, Xml
• Kunskap inom nätverk, SIP och telekom
• Kunskap inom Microsoft Server, Visual Studio och SQL.
• Tidigare erfarenhet av AI i kombination med contact-center är meriterande.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
NÅGRA ORD FRÅN REKRYTERANDE CHEF
Så kul att du är nyfiken tjänsten i mitt Team. Hos oss kommer du att få arbeta med uppgifter som har stor betydelse för många människor i vårt land.
Dina kollegor kommer att finnas över hela Sverige, från norr till söder.
De är ett gäng systemspecialister med lång erfarenhet, hög kompetens och framför allt väldigt trevliga kollegor som likt företaget präglas av flexibilitet, prestigelöshet och ett högt engagemang! Jag ser fram emot att läsa din ansökan!
VAD TELE2 ERBJUDER DIG:
En plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och varierande arbetsuppgifter där din kompetens kommer att göra skillnad.
Stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.
Vill du jobba i en föränderlig miljö, där vi kunskapsdelar och växer tillsammans? Då är du helt rätt person för oss. Och vi är helt rätt plats för dig. Vi ser fram emot att få träffa dig.
Tjänsten utgår i förstahand från Kista eller Malmö. Hybrid-/distansarbete till viss grad eller annat Tele2 kontor kan också diskuteras. Resor förekommer inom landet.
Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande.
Som ett steg i rekryteringsprocessen gör Tele2 bakgrundskontroll av aktuella kandidater.