System Specialist Procurement till Bravida!

System Specialist Procurement till Bravida!

Arbetsbeskrivning

Är du tekniskt intresserad och har erfarenhet av att arbeta med komplexa och transaktionstunga inköpssystem? Trivs du i en stimulerande miljö med högt tempo och många kontaktytor? Bravida erbjuder dig en spännande roll där du arbetar i deras Procurement team där er primära uppgift är att ge korrekt stöd för att ge Operativa Inköp bästa möjliga förutsättningar, allt detta i ett stabilt börsnoterat bolag med stark tillväxt. 

Om tjänsten

Bravida är just nu inne i en stor tillväxtfas där de gör en transformationsresa och digital satsning inom hela koncernen. Detta innefattar bland annat att vidareutveckla och effektivisera företagets systemstöd.

Bravida står inför en spännande resa där de ska implementera ett nytt inköpssystem, Ivalua. Där du som en del av teamet Procurement agerar process- och masterdataägare. Ni tillsammans agerar primär kravställare till Systemägaren på funktionell utveckling av systemet och agerar experter på processer kring upphandling. Som Systemspecialist inom Procurement tillhör du centrala inköpssystemgruppen som har ett gemensamt uppdrag; att stötta koncernens alla inköpsavdelningar. Du kommer att slussas in i det gamla inköpssystemet för att parallellt vara med i implementationen och integrationen mellan de olika systemen.  Därför kommer du in i en spännande fas där du får vara med och påverka hur företagets framtida systemstöd och dess utformning ska se ut.

I din roll agerar du som länken mellan verksamheten och tekniken som säkerställer god förvaltning och korrekt förståelse av inköpssystemet. Du har administrativt ansvar i systemet och du deltar och driver frågeställningar kring utvecklingen av inköpssystemet. Tillsammans med Business Technology (IT) kommer du dels initiera och driva nya leverantörsintegrationer, dels kommer du fungera som en problemlösare i systemet.

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att: Skapa och underhålla systemdokumentation kopplat till förvaltning
Skapa specificeringar av krav för systemutveckling
Genomföra utredningar och ta fram beslutsunderlag för systemutveckling
Administrativt arbete i systemet
Driva frågeställningar i inköpsforum
Stötta centrala och lokala inköp i systemfrågor

Krav för tjänsten är att du pratar och skriver svenska helt obehindrat. Dessutom har du mycket goda kunskaper i tal och skrift i engelska. Andra nordiska språk anser vi är meriterande då Bravida spelar på den nordiska marknaden.

På deras huvudkontor vid Telefonplan i Stockholm samlas många olika funktioner som tillsammans arbetar för att stötta, förvalta och utveckla Bravida. På Bravida jobbar vi digitalt och vi ser gärna ansökningar från hela landet. Du får dock gärna bo i Östergötland där din närmsta kollega härrör.

Är det här du?

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbetat administrativt med komplexa och transaktionstunga inköpssystem, gärna i större organisationer i 3–5 år. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har erfarenhet av att kravspecificera och skapat beslutsunderlag för systemutveckling, samt skapat och underhållit systemdokumentation. Du bör dessutom ha god förståelse för inköpsprocessernas alla delar! Vi tror att du har en akademisk bakgrund som exempelvis Systemvetare, likvärdiga utbildningar från YH eller kan tillgodoräkna dig akademiska meriter med arbetslivserfarenhet.
Det är meriterande om du arbetat i inköpssystemet, Ivalua. Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet av masterdata kopplat till inköp, inköp av offertmaterial och upphandling av underentreprenörer. Har du rötter inom bygg, installation eller grossistverksamhet? Det tror vi kan vara av fördel!

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsorienterad och har förmågan att snabbt sätta dig in i olika kontexter. Detta kommer bli extra viktigt då det kommer bli en springande start för rollen! Utöver detta är du en kommunikativ lagspelare som motiveras av att leda och driva frågor framåt med goda resultat. Du drivs och motiveras av eget ansvar och har god vana av att arbeta tvärfunktionellt och att utbyta kunskaper och erfarenheter kollegor emellan. Prestigelös, strukturerad, nyfiken, och affärsmässig är egenskaper som Bravida värderar högt. 
På Bravida jobbar vi gärna i team. Stämningen är öppen och vänlig och vi hjälps åt i jobbet, men du måste också kunna leda dig själv. Det är summan av medarbetarnas drivkraft som tar oss framåt!

Vad erbjuder vi dig?

Du erbjuds möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom systemstöd inom inköp där du kommer in i en spännande fas som kommer bidra till stark egenutveckling. Då rollen är ny får du möjlighet att forma en ny roll med stort eget ansvar att få påverka din arbetsvardag samt vilken riktning din framtid ska ta.

Bravida är störst i Norden inom service och installation och flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vi är ett bolag som ständigt växer och eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.
Hos oss skapas förutsättningar för din utveckling, utan att begränsas av väggar eller tak.

Läs mer om Bravida: www.bravida.se

Vårt erbjudande till dig: www.bravida.se/att-jobba-pa-bravida/

Vill du veta mer?

I denna rekrytering samarbetar Bravida med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Stina Koskijev på 08-120 50 421 eller stina.koskijev@levelrecruitment.se, observera att inga ansökningar tas emot på mail! Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravida Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Postadress

Hantverkaregatan 20
Stenungsund, 44432

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024