System- & teknikintresserad supportmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Visma Software är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Välkommen till en chans att kombinera dina intressen för problemlösning, systemfrågor och kundservice - allt i en och samma roll. Arbeta med support av ett storsäljande affärssystem som just nu är mitt uppe i en spännande molnresa. Vi söker dig som är bosatt i Malmö och är taggad på att vara med och bidra till att göra Visma Control Product Line ännu bättre!  



Den här rollen passar dig som… Lockas av “yes”-känslan när du förstår och kan lösa tekniska problem


Är taggad på att hela tiden lära nytt, söka info och själv få driva ditt arbete framåt


Gillar att vara en go-to person för både kollegor och kunder


Sporras av glädjen och uppskattningen du får när du löser någons problem


Trivs bäst att jobba som ett lag där ni delar kunskap, bollar ärenden och stöttar varandra


Söker möjlighet att vara med och påverka våra systemlösningar till det bättre


Vill bli en del av ett företag med många utvecklingsmöjligheter




Din vardag som supportmedarbetare på Visma Software Vi börjar ofta med morgonmöte med hela teamet på sju till åtta personer. Förutom att prata hur dagen ser ut och om något speciellt händer, så tar vi ibland också in en gäst för att passa på att vidareutbilda oss när alla är samlade. Det händer alltid mycket i teknikbranschen och inom Visma. Vi vill hela tiden ligga i framkant och då är kompetensutveckling A och O. 

Resten av dagen är fokuserad på att plocka och hantera inkommande ärenden som kommer in till oss via telefon och mejl. Det kan handla om alltifrån problem att logga in eller behörigheter som saknas till felmeddelanden i systemet, felaktiga värden i rapporter eller en budget som har försvunnit. 

Steg ett blir alltid att försöka få en förståelse över vad problemet är. Ganska ofta har du inte all nödvändig information för att lösa problemet och det gäller att ställa rätt frågor och läsa mellan raderna för förstå. När frågeställningen är klar börjar försöken att hitta en lösning. Vi bollar mycket och hjälps åt inom teamet. Vi arbetar med ett komplext system med många skräddarsydda lösningar. Här blir man aldrig fullärd och dina kollegor är din bästa hjälp att fortsätta lära och utvecklas inom systemet. 

Vid sidan av våra supportärenden arbetar vi också proaktiv med utbildning i våra system och att bygga self-service material till våra kunder. För den som är driven och vill så finns alla möjligheter att på sikt ta på sig extra arbetsuppgifter och/eller sidoprojekt.



Var med och påverka Som supportmedarbetare får du mycket bra insyn om systemet och kring våra kunders önskemål, behov och feedback. Det vill vi självklart dra nytta av! Vi har ett nära samarbete med våra andra avdelningar inom utveckling, sälj och konsultverksamhet. Förutom att dela med dig av din kunskap och svara på frågor ser vi gärna att du även kommer med förslag kring hur vi kan göra saker ännu bättre. Som en del av dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hjälpa till med systemtest av nya funktioner och att föra vidare önskemål och feedback från våra kunder till vår utvecklingsavdelning. 



Vem söker vi? Vi söker dig som tar dig an dina uppgifter med ett eget driv att föra arbetet framåt och som brinner för problemlösning. Du är serviceminded och kvalitetsmedveten, och trivs som bäst att arbeta som en del av ett team. 

Dessutom vill vi att du:

Har förståelse för operativsystem, databashantering och SQL


Har grundläggande förståelse för ekonomi


Kan kommunicera på svenska och engelska, tal som skrift


Har du sedan tidigare erfarenhet av en supportroll och/eller av Vismas produkter ser vi det som meriterande, men det är inte ett krav. Om du dessutom tycker det är roligt med merförsäljning och att hitta vägar att maximera kundnöjdhet ser vi det som ett extra plus!



Ansökan Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Liv Winterberg, Customer Success Manager, på liv.winterberg@visma.com / +46101412627. 

Vi ser fram emot att höra från dig!

Läs mer om vårt Privacy Statement här : https://www.visma.com/privacy-statement/  



Om Visma Software 
Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom den framgångsrika techkoncernen Visma. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt cirka 180 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen, Norge och Slovakien.  

Läs mer om Visma Control, en av de produkter du kommer arbeta med på vår hemsida: https://www.visma.se/ekonomisystem/ekonomisystem-i-molnet/

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Wirsén
+46 702052440
Michael Nygren
+46 72-451 38 04
Emma Blomberg
+46 703137164
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00
Pontus Atterfors

Carina Boström

Lena Lambert

Linda Sablic
+46 707 25 52 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Software AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Neptuniplan 9
None

Postadress

Neptuniplan 9
Malmö, 20311

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024

15 november 2024