OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bolagsverket är myndigheten som huvud-sakligen registrerar företag och tar emot årsredovisningar. Vårt näringslivsregister är en öppen faktabank med företags- information- en källa för tryggare affärer. Vi finns i Sundsvall och har 500 anställda. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Till utvecklingsenheten söker vi ytterligare systemförvaltare. Du kommer att ingå i en sektion bestående av 10 systemförvaltare och en sektionschef. Sektionens uppgift är att förvalta Bolagsverkets interna och externa IT-system. Förvaltningsarbetet består av analys, kravställande, test och införande. Du kommer att arbeta med löpande förvaltning liksom projektarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning eller flerårig erfarenhet inom arbetsområdet. Du har arbetat några år med systemförvaltning, gärna inom offentlig sektor. Du är väl förtrogen med ett processinriktat arbetssätt och har arbetat med aktuella metoder för analys, kravspecificerande, test och systemdokumentation. Du uttrycker dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska. Projektledarutbildning och erfarenhet av arbete som projektledare är meriterande. Förutom kraven på utbildning och erfarenhet värdesätter vi egenskaper som god samarbetsförmåga och att du är flexibel. Du ska även vara utvecklingsinriktad och trivas att arbeta under eget ansvar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef omvärldsanalysenheten Monica Grahn
060-18 44 92
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Enhetschef Samverkansenheten Annika Follin
060-18 41 02
Stf avdelningschef/enhetschef Bo Lagerqvist
060-18 40 08
Enhetschef för digital tjänstedesign Aastrup Kristin
060-184662