OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heroma Systemförvaltning, HR-avdelningen
HR-avdelningen är en sjukhusgemensam stabsavdelning organiserad i en decentraliserad organisation. Detta innebär att varje division/stab stöds i sitt arbete av en HR-enhet och att en centralt placerad HR-sektiont stödjer hela sjukhusets verksamhet. Heroma systemförvaltning ingår som en viktig del i den Centrala HR-sektionen
Allt HR-arbete skall präglas av avdelningens vision att vara snabb, kompetent och följsam partner som aktivt bidrar till utvecklingen av Karolinska. Vi arbetar med ständiga förbättringar utifrån enhetlighet, enkelhet och helhetssyn. HR-avdelningens arbete grundar sig på Karolinskas värderingar ansvar, medmänsklighet och helhetssyn.
Du kommer att tillhöra Systemförvaltningen bestående av nio personer med huvuduppgift att förvalta personaladministrativa system, främst Heroma, som hanterar bl a arbetstider och ersättningar på Karolinska Universitetssjukhuset.
Systemförvaltningen ansvarar för support, utveckling, förvaltning, utbildning och administration av Heroma samt andra personaladministrativa system.
Vi står inför en spännande framtid med mycket utveckling inom områden bemanning, ärendehanteringoch samt utökad support och service till verksamheten. Vi söker nu dig som aktivt vill vara med och utveckla/driva detta arbete framåt.
Arbetsuppgifter:
Tjänsten innebär att du i ska vara en i teamet som bemannar användarsupporten och workshops samt självständigt planera och genomföra utbildningar.
På HR-avdelningen arbetar vi med systematiskt förbättringsarbete. Du kommer att delta i och bidra till förbättringar kring flöden och rutiner inom förvaltnings-arbetet och i enhetens utvecklingsarbete generellt.
Du kan även utifrån olika behov komma att arbeta med andra uppgifter som matchar din kompetens.
Kvalifikationer:
Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta i PA-system och systemförvaltning. Praktiskt erfarenhet och kunskap i Heroma är mycket meriterande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av ärendehanteringssystem samt att driva förvaltningsarbetet framåt för att möta verksamhetens ökande behov.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Allmänna bestämmelser (AB), ledighetslagarna och arbetstidslagen.
Du är van att hantera kundkontakter och ge god service. Du är van att utbilda och/eller prata inför grupp.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Bemanningsfrågor samt frågor rörande Lagen om anställningsskydd detta då en modul i Heroma är LAS.
Personliga egenskaper:
Du är noggrann, utåtriktad, pedagogisk och tycker om att ge god service. Du har förmåga att ta egna initiativ och vara handlingskraftig.
Du är lyhörd, analytisk och har god förmåga att förstå och se konsekvenser för verksamheten och utfall i PA-system. Du är nyfiken och har lätt för att tillägna dig nya kunskaper samt har god förmåga att omsätta detta i praktiken.
Du har en positiv framtoning, tålamod och god förmåga att hantera många ärenden samtidigt samt prioritera i ditt arbete.
Du är bra på att samarbeta men kan även arbeta självständigt. Vi lägger stort värde på personliga egenskaper.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.