OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor.
Vid universitetsgemensam IT på Uppsala universitet möter teknik och nytänkande gamla traditioner och vår uppgift är att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet.
Du får chansen att utvecklas i en organisation som tar tillvara på kompetens, initiativkraft och samarbetsförmåga. Tillsammans är vi en framtidsinriktad IT-organisation som utvecklar tjänster i världsklass och som erbjuder ett efterfrågat och verksamhetsnära IT-stöd.
Avdelningen för universitetsgemensam IT arbetar med strategiska IT-frågor och är en serviceorganisation för gemensamma tjänster där uppdraget innefattar infrastruktur, förvaltning, service och support. Avdelningen har omkring 200 anställda uppdelat på sex enheter
För mer information, se: https://www.uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/universitetsgemensam-it
Enheten för Service och support ansvarar för att leverera högkvalitativt närstöd till alla verksamheterinom Uppsala universitet. Enheten är uppdelad i fem supportgrupper geografiskt placerade näraverksamheten samt en centralt placerad IT-servicedesk. Inom enheten arbetar cirka 60 personer med förstaoch andra linjens support. Service och support arbetar nära tillsammans med Enheten för verksamhetstödvars uppdrag är att utveckla det digitala stödet till verksamheten.Tredje linjens support hanteras avEnheten för Infrastruktur och drift samt Enheten för förvaltning och utveckling.
Arbetsuppgifter: I egenskap av systemadministratör hanterar du bland annat installation och underhåll av klienter i enActive Directory miljö, klienthanteringgenom SCCM inklusive programdistribution och användarstöd och administration av Linux-Mac- och Windowsklienter. I arbetsuppgifterna ingår även rådgivning vid inköp av datorutrustning, felsökning och reparation av datorutrustning samt allmän datorsupport och ärendehantering.
Kvalifikationskrav:
- Datateknisk gymnasieutbildning med påbyggnad, eller dokumenterad erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Erfarenhet av IT-support och användarstöd
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Goda kunskaper i systemadministrativt arbete inom minst ett av följande områden:
- Windows
- MacOS
- Linux
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom att du är serviceinriktad, pedagogisk och har god samarbetsförmåga. Du är duktig på problemlösning, arbetar strukturerat och självständigt och har god förmåga att prioritera.
Önskvärt/meriterande i övrigt: Erfarenhet av att arbeta med IT i en universitetsmiljö. Erfarenhet av Uppsala universitets datasystem. Kunskap om och erfarenhet av servrar, Windows, MAC och Linux, gärna i virtualiserade miljöer.
Lön: Individuell lönesättning.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas.
Anställningens omfattning: 100 %
Upplysningar om anställningen lämnas av: Helena Stahre, gruppchef, mail: helena.stahre@uu.se, telefon: 018-4717768. Gunnar Herlitz, enhetschef, mail: gunnar.herlitz@uu.se, telefon: 018-4714050.
Välkommen med din ansökan senast den 1 oktober 2021, UFV-PA 2021/3337.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.
Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.