Systemadministratör

Systemadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra vardagen lättare för människor runt om i världen? Utan att se det möter du oss varje dag i din vardag. Vi finns i dina skosulor, i din mobil och i tidningen du läser. Med ett gemensamt engagemang för innovation, hållbarhet och säkerhet arbetar våra medarbetare dagligen för en hållbar framtid.


Som administratör för dokumentsystemet arbetar du nära vår ingenjörsgrupp där du proaktivt stödjer det dagliga arbetet med digitalisering av dokumentation. Du har en aktiv del i underhållsavdelningens och projektavdelningens arbete. Du har möjlighet att driva och genomföra olika förbättringsaktiviteter inom dokumenthantering. Det finns en möjlighet att forma och utveckla rollen i nära samarbete med ingenjörschef som du även rapporterar till.

I rollen som administratör kommer du primärt att arbeta med företagets system SiteBase för teknisk dokumentation men även andra system kopplade till underhåll.
Företaget erbjuder både intern och extern utbildning kopplade till våra system.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Hanterar användare i sitens dokumenthanteringssystem Sitebase
Administrerar dokumentation som löpande läggs in i systemet
Lägger till nya funktioner i strukturer
Planerar och gör inköp för programlicenser
Är företagets kontaktperson mot leverantörerna av aktuella system
Stödja sitens användare som keyuser i Sitebase och Ariba


Vem är du?
För att trivas och lyckas bra som administratör så ser vi att har en god förmåga att vara strukturerad i ditt sätt att jobba. Du är noggrann, tycker om ordning och reda och arbetar självständigt. Du har ett stort intresse och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Har du även ett intresse och erfarenhet för hur ny teknik och digitalisering kan bidra till att effektivisera arbetet hos oss, är det bara ett plus.

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning alt. motsvarande yrkeserfarenhet med tekniska system, systemstöd och teknisk administration
Erfarenhet av liknande arbete med tyngdpunkt på administration, problemlösning, koordination och service
Goda kunskaper i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift


Meriterande:
Vana av Sitebase alt. andra system för hantering av teknisk dokumentation
Tidigare erfarenhet av arbete med inköp och inköpssystem
Kunskaper i SAP-PM eller liknande underhållssystem


Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.

Ytterligare information
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Stockvik. Du kommer att rapportera till Maintenance & Reliability Manager.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och ansökningsbrev. Vi tar inte emot ansökningar via mail.


För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Hans Erik Råbom, Maintenance & Reliability Manager, hanserik.rabom@nouryon.com


För mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Erika Haga, Talent Acquisition Specialist,erika.haga@nouryon.com


Om du har generella frågor eller behöver hjälp, vänligen kontakta: Recruiting.SE@Nouryon.com


För fackliga frågor:
Ledarna: Jenny Ersson +46 70 344 02 80
Sveriges ingenjörer: Ted Svensson +46 72-217 55 84
Unionen: Mattias Andersson +46 70 428 41 03

Mer om företaget
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 7 600 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.

Ansökningsprocessen
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan ansökningstidens slut. Vi uppmuntrar därför till att skicka in din ansökan snarast möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!


Vi vill be dig som intern sökande att ansöka med din Nouryon email för att underlätta vårt arbete i rekryteringsprocessen.

Sammanfattning

Postadress

Stockviksvägen 20
SUNDSVALL, 85013

Liknande jobb


4 november 2024

Koordinator till bolag i Solna

Koordinator till bolag i Solna

1 november 2024

System IT support specialist

1 november 2024