OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
till Ekonomiavdelningen. Sista ansökningsdag: 2018-05-06.
Stockholms universitet är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. Här är mer än 34 000 studenter, 1 700 doktorander och 5 000 medarbetare verksamma inom de naturvetenskapliga och humanistisksamhällsvetenskapliga områdena.
Universitetsförvaltningens uppgift är att ge administrativt stöd och service till organisationen så att universitetet på bästa sätt kan bedriva utbildning och forskning. Här återfinns också Ekonomiavdelningen bestående av tre sektioner, Central stab, Redovisningssektionen samt Inköps- och upphandlingssektionen. Sammanlagt arbetar ca 35 personer på Ekonomiavdelningen.
Inköps- och upphandlingsverksamheten vid universitetet befinner sig i en spännande utvecklingsfas med central samordning och ökat ansvar för inköps- och upphandlingssektionen vad gäller arbetet med upphandlingar och avtalsuppföljning samt utvecklingen av e-handel.
Som ett led i detta rekryterar vi ytterligare en systemadministratör e-handel.
Du blir del av inköps- och upphandlingssektionen som består idag av 12 medarbetare. Sektionen leds av upphandlingschefen.
Arbetsuppgifter
• Kontakta leverantörer för anslutning till e-beställningsverktyget.
• Initiera inläsning av anslutning till e-beställningsverktyget.
• Förbereda katalog (konto, urval, behörigheter, o.s.v.).
• Validering att sortiment och prislistor är överensstämmande mot våra avtal.
• Lägga in bilder och text korrekt.
• Löpande arbete med prislistor, text, bilder o.s.v.
• Bevaka när avtal går ut – ta bort leverantören från e-beställningsverktyget.
• Bevaka när nya avtal skrivs – anslut nya leverantörer.
• Support till e-beställningsverktygets användare.
Vi arbetar aktivt med ständigt förbättringsarbete på sektionen och det är därför viktigt att du är intresserad av detta och du förväntas delta aktivt.
Kvalifikationer
Vi söker en kvalificerad systemadministratör inom området. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat administrativt inom en inköps- och upphandlingsfunktion. Kunskap om LOU samt redovisning är meriterande. Vi vill att du är service- och målinriktad samt ansvarstagande. Du är noggrann, strukturerad och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet av e-handel, upphandlingsverktyg och av ekonomisystemet Raindance är meriterande.
Vi tror att du har uppnått en personlig mognad och säkerhet i dig själv som gör att du har förmågan att hantera arbetstoppar på ett bra sätt då tempot tidvis är högt. Du tycker om att bygga relationer och har förmågan att skapa förtroende. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk i din ansökan. Tillträde enligt överrenskommelse.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Ytterligare upplysningar lämnas av upphandlingschef Susanne Ekman, tfn 08-16 44 57 eller ekonomichef Pia Grankvist, tfn 08-674 75 59.
Facklig företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet – forskning, utbildning och samverkan i den internationella frontlinjen.