Systemadministratör för Globalt företag inom tullbranschen

Arbetsbeskrivning

Här är chansen för dig som systemadministratör att utveckla dina kunskaper i en större o0rganisation. Framtidsutsikterna är lysande och karriärsvägarna är många. Det här jobbet kräver ett tätt samarbete med dina kollegor och innebär samtidigt en fantastisk chans att utveckla din yrkesidentitet – och samtidigt ha väldigt kul på vägen. Låter det här rätt för dig? Vänta inte med din ansökan!

OM FÖRETAGET
Vår kunds dagliga kärnverksamhet är handel- och tullstrategi. Tjänster de erbjuder är bland annat Brexit Service Hub, konsulttjänster inom handel och tull, handels- och tullutbildningar, tullösningar – myndigheter, UCC Navigator, Customs Trade Digital Soloutions, bokförings- och momstjänster med mera. Med en stark drivkraft för att generera hållbara lösningar, underlättar vår kund internationell handel och hjälper deras kunder att utveckla sin verksamhet. Viljan att vara engagerad i denna uppgift är ett tydligt bevis på den stolthet och delaktighet som de känner i hela företaget. Att arbeta i hos vår kund innebär att jobba i en internationell miljö tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor, som nu även behöver bli fler.

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som Systemadministratör kommer du att ha stor frihet i ditt dagliga arbete så länge du levererar enligt uppsatta mål och deadlines. I rollen kommer du tillsammans med teamet ansvara för att ett 40-tal kontor och 800 användarna i företaget har fungerande och driftsäkra system samt de behörigheter krävs. Du kommer att jobba i Microsoft-miljö och Linux-miljö. Dina arbetsuppgifter innebär ett nära samarbete med andra medarbetare på IT-enheten.

DIN PROFIL
Till rollen som Systemadministratör söker vi framförallt dig som är en nyfiken och engagerad person som motiveras av att få ta eget ansvar och att ha diversifierade arbetsuppgifter. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av systemförvaltning, Active Directory och servrar, men det här är inget krav. Utöver det är det en stor fördel om du har arbetat i en internationell miljö, har erfarenhet av service/helpdesk och känner till VMWare och Trend DS.

Skallkrav:
•Generell IT-utbildning
•Erfarenhet av större organisationer
•Erfarenhet av Back-uper
•Windows client management
•Linux management

Meriterande:
•VMWare
•Veeam backup solution
•Monitoring solutions
•Trend DS
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

VILLKOR
Startdatum: Flexibel
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: 100%

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Systemadministratör Unix Server – Linköping

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

26 november 2024