OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Systemadministratör för leverantörsupplägg till vår enhet Systemstöd och E-beställningar i Gävle.
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med cirka 330 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Eskilstuna, Stockholm och i Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har ca 85 medarbetare. På den aktuella enheten i Gävle finns ca 10 medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Systemadministratör med huvudsaklig inriktning mot leverantörsupplägg.
I tjänsten ingår bland annat:
Leverantörsupplägg
Kontroller och kvalitetssäkring och felhantering av leverantörsregister
Koppling av kund- och leverantörsfakturor så att fakturor når rätt mottagare
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning gärna med inriktning redovisning eller motsvarande kvalifikationer
Goda kunskaper i Microsoft Office
Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta i Agresso och/eller Visma Proceedo
Erfarenhet av att hantera leverantörsregister
Erfarenhet av att hantera stora datamängder
Erfarenhet av shared servicecenter
Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området
Vidare ska du ha förmåga:
God social kompetens och utvecklad samarbetsförmåga
Att arbeta kundorienterat med hög servicenivå
Att arbeta strukturerat och noggrant
Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare
Anställningen är placerad i Gävle.
Resor kan förekomma till våra övriga verksamhetsorter
Eskilstuna, Östersund och Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Sjödin, enhetschef Systemstöd och E-beställningar, tel. 010-456 02 70.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel 026-65 65 82, Martina Sterner Saco-S, tel 010-456 00 86.
Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 17/6-2015 till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "Systemadministratör för leverantörsupplägg Dnr 10425-2015/2511".