OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOLTAK AB
Tillsammans för effektivare tjänster.
För att samordna och effektivisera sina stödtjänster har fyra kommuner bildat SOLTAK AB (Kungälv, Stenungsund, Lilla Edet och Tjörn). Ägarkommunerna har lagt över ekonomiadministration, löneadministration och IT-drift och -support till SOLTAK AB.
SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Kommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.
Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.
SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Älskar du att nörda ner dig i komplexa frågor i system? Gläds du åt att lösa problem där detektivarbete krävs för att hitta felet?
Då har vi uppdraget för dig!
På SOLTAK AB Affärsområde Lön blir du en av ca 35 medarbetare.
Våra mål inom organisationen är att arbeta enhetligt i ett gott samarbete för att våra kunder ska uppleva oss som en enhet.
Detta för att leva upp till vår vision att SOLTAK ska vara det självklara valet för administrativa tjänster för kommuner.
Tjänsten är en kombinationstjänst eftersom vi ser vinsten av att kunna arbeta både i lönesystemet och bemanningssystemet. Uppdraget består till störst del av att arbeta med bemanningssystemet Time Care, där du bland annat kommer att handlägga ärenden från våra kunder, hålla i kundträffar samt föra dialog internt inom Affärsområde Lön i Time Care-frågor i form av systemstöd till kollegor.
En viktig del i arbetet är att samordna semesterplaneringen tillsammans med våra kunder för att skapa bästa möjliga förutsättningar inför och under sommaren.
Du kommer även skapa/underhålla och leda utbildningar för våra kunder inom TimeCare tillsammans med dina kollegor.
I denna tjänst ingår även en del löneadministration. Dina uppgifter blir bland annat att arbeta med kvalitetskontroller, rättningar och förändringar i anställningar. Inlägg av ersättningar, kontakt med olika myndigheter, telefonsupport.
I arbetet vill vi att du är aktiv och medverkar till att utveckla samt digitalisera våra gemensamma arbetssätt och rutiner.
Vi arbetar i lönesystemet Personec P för alla våra kundkommuner och bolag.
För oss är det viktigt att ditt uppdrag blir hållbart över tid. Uppdragen hos oss är därför sällan statiska. Vi justerar och förändrar tillsammans, utifrån din kompetens och intresse samt verksamhetens ramar och behov. Detta för att skapa goda förutsättningar för ditt arbete och SOLTAKs leverans till våra kunder.
Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor internt på SOLTAK, medarbetare/chefer i kundkommunerna samt externa aktörer och leverantörer.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker denna tjänst har flera års erfarenhet av Time Care Pool- och Planering samt önskvärt har löneadministrativ erfarenhet från kommunal verksamhet.
Du har yrkeshögskoleutbildning eller annan utbildning inom området som av arbetsgivaren ses som likvärdig. Dina kunskaper inom kommunala avtalsområden är mycket meriterande.
För att trivas i detta uppdrag behöver du kunna överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.
Vi vill att du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt.
Eftersom vi är ett bolag som arbetar med service i ständig förändring och förbättring behöver du kunna lyssna på andra människor i syfte att förstå deras behov samt vara mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.
Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.
Du kan självständigt planera och driva utvecklingsarbete och visar vilja och intresse för din egen utveckling. Du har ett stort engagemang för systemfrågor och för att skapa användarvänliga lösningar.
När det kommer till att kommunicera både internt och externt så tror vi att du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Självklart för oss är att du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samt att du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.
ÖVRIGT
PÅ SOLTAK erbjuder vi dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv.
Vi har friskvårdstimme och erbjuder ett friskvårdsbidrag till våra medarbetare.
Det är smidigt att ta sig till kontoret med kollektivtrafik från Göteborg.
I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av tester och arbetsprov inför intervju två.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!