OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Avdelningen för e-handelstjänster ansvarar för processen och tjänsten från beställning till betalning. Merparten av arbetsuppgifterna är idag relaterade till leverantörsfakturahantering och betalningar. Det finns behov av att öka det elektroniska flödet och snabba på utfasning av pappersfakturor liksom att öka andelen e-beställningar och ytterligare digitalisera flödena. Tjänsten är placerad inom Enheten för systemadministration e-handel som ansvarar för förvaltning och utveckling av tjänsten och processen från beställning till betalning. Ansvaret omfattar systemadministration och viss systemförvaltning av Visma Proceedo, andra och tredje linjens support av e-handelstjänsten, liksom utbildning och konsultuppdrag inom e-handelsområdet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
I rollen driver du arbetet med att utveckla tjänsten e-handel med fokus på e-beställ, med mål att öka andelen elektroniska beställningar och ordermatch för Statens servicecenters kunder. För att lyckas med uppdraget behövs samverkan både internt och med våra kunder.
I tjänsten ingår också att hålla utbildningar och presentera tjänster för potentiella kunder.
Den huvudsakliga inriktningen är systemadministrativa arbetsuppgifter inom e-handelsområdet bland annat inom routing, abonnemang, elektroniska inköp och delta i anslutning av nya kunder.
Rollen omfattar också löpande ärendehantering liksom vidareutveckling av processen och tjänsten. Verksamheten är under utveckling och därmed finns stora möjligheter att utveckla både nuvarande innehåll och framtida arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifterna utförs idag i Proceedo.
Vi söker dig som har:
• Minst treårig gymnasieexamen
• Minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi- och/eller systemadministration
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara noggrann, säkerställa kvalitet
• Vara utvecklingsorienterad genom att bidra med strategiskt perspektiv
• Resultatinriktad genom att upprätthålla motivation och effektivitet tills att arbetet är utfört
• Att ge god service
• Att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar
• Kunna tolka avtalsinnehåll
Dessutom är det meriterande om du har:
• Relevant för tjänsten, eftergymnasial utbildning ex. inom systemförvaltning
• Arbetat i support med ärendehantering
• Arbetat med systemadministration inom processerna ekonomi och inköp, gärna inom Visma Proceedo
• Statlig erfarenhet
• Erfarenhet av att hålla i utbildningar och att prata inför en större grupp människor
Övrigt:
Anställningen är tillsvidare på 100 %.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Sollefteå.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.