OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara del av ett företag som spelar en viktig roll i den nordiska kommunikationsinfrastrukturen och som är på en spännande förändringsresa? I så fall bör du fortsätta läsa!
Din uppgift som systemadministratör i vårt Team Business Support går ut på att utveckla vårt pågående arbete på PostNord Strålfors och därigenom stödja företaget och våra kunder med effektiva informationshanteringsstöd, vilket bidrar till företagets resultat och lönsamhet.
Ditt uppdrag Du kommer vara en viktig spelare i vårt nya ärendehanteringssystem.
I rollen som IT Systemadministratör hos oss kommer du ansvara för att hantera och underhålla Jira-plattformen för att stödja team och organisationen i deras arbetsflöden och projekt.
Om teamet
Du kommer att ingå i teamet Business Support som i dagsläget består av 9 personer och du kommer rapportera till Team Manager Patrik Salmberg.
Teamet har ett stort fokus på affärssystem så som Dynamics365 ERP, CRM och dess kringsystem.
Vi ansvar även för data till vår BI lösning.
I vårt team delar vi kunskap och strävar efter att utvecklas hela tiden.
Din roll blir en viktig kompetens för en fortsatt framgångsrik resa att supportera våra länder.
Huvudsakliga ansvarsområden
- Systemunderhåll
- Användarhantering och behörigheter
- Integrationer och anpassningar
- 3rd linesupport mot verksamheten
Vi vänder oss till dig som har
- Högskoleexamen inom IT, Teknik eller annan eftergymnasial
- Minst 3 års erfarenhet av konfiguration / utveckling av JIRA
- Grundläggande kunskaper inom ITIL processer, gärna ITIL 3 Certifierad, ITIL 4 är meriterande
- Trivas med att arbeta både självständigt och i team
- Goda kunskaper i engelska och svenska, såväl tal som skrift
- Driven och strukturerad person med hög integritet och självständighet
- Tidigare deltagande i implementeringsprojekt
- Kunskap om datastruktur och datamodell
- Förmåga att utforma processer och beskriva dem
- Erfarenhet av systemautomatisering
- Erfarenhet av systemintegration
Vem är du? Du är noggrann, flexibel och resultatinriktad med tydligt fokus på förbättring och utveckling. Service ligger alltid dig varmt om hjärtat och är en av dina främsta egenskaper. Du brinner för att skapa goda kundupplevelser och har en fallenhet för att utveckla ett kvalitativt, professionellt bemötande. Genom dina tidigare erfarenheter har du en god affärsförståelse och en bred IT-kompetens.
Som person är du ansvarstagande och strukturerad. Du är proaktiv, serviceinriktad och problemlösare. Du har inga problem att arbeta både självständigt och i team. I den här rollen är det även viktigt att vara lyhörd och ha en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Förändringar är inget som skrämmer dig och du har lätt för att göra snabba växlingar i arbetstempot.
På Strålfors utövar alla ledarskap, oavsett om vi leder andra, oss själva eller ett projekt, och det som vägleder oss i allt vi gör är vårt ABC Självledarskap. Vi är ansvarsfulla (Accountable), modiga (Brave) och engagerade (Committed) och det är egenskaper som vi lever efter och värderar högt.
Du erbjuds
Hos oss erbjuds du en roll i ett företag som drivs av människor som är passionerade i att hjälpa våra kunder med sin kundkommunikation. Vår kultur präglas av högt kundfokus, starka samarbeten, en vilja att alltid utvecklas och laget före jaget. Vi tror att vår framgång skapas av motiverade och engagerade medarbetare och chefer. Hos oss finns en stort förtroende för våra anställda vilket skapar utrymme för att ta egna initiativ och att driva sina frågor för att bidra till företagets övergripande strategi och mål.
Du erbjuds en kreativ miljö med erfarna kollegor. Du kommer att ställas inför tekniska utmaningar som är både stimulerande och lärorika.
Vi tror att de bästa idéerna skapas då vi tar del av olika perspektiv och vi är övertygade om att mångfald och inkludering är nyckelfaktorer för att möjliggöra innovation och nytänkande. Det är vår gemensamma kompetens, där varje medarbetare bidrar, som är vår styrka och möjliggör vår framgång. Kompetens för oss innebär allt från kunskaper, färdigheter, erfarenheter och problemlösningsförmåga till vilja, motivation, beteenden och personlighet.
Företaget erbjuder hybrid arbetsplats med placeringsort Stockholm, Malmö, Ljungby
Är du intresserad? Är du den vi söker? Vill du vara med och skapa framtidens digitala tjänster hos PostNord Strålfors? Skynda dig då att ansöka!
För ytterligare frågor är du välkommen att ta kontakt med Patrik Salmberg, Team Manager /Service Manager på patrik.salmberg@stralfors.se alternativt 072-210 44 84.
Intervjuer kommer att ske löpande inom denna tid så vänta inte med att ta kontakt med oss.
Välkommen med din ansökan!
PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.
PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2022).