OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 40 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har ca 85 medarbetare. På den aktuella enheten i Gävle finns ca 16 medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor mot kund. Den huvudsakliga inriktningen är 2:a linjens support:
• Ärendehantering och support inom ekonomiområdet såsom leverantörs- och kundfakturaflöden
• Registervård, kontroller, kvalitetssäkring och felsöknikng inom Statens servicecenters stödsystem
• Leverantörsupplägg
• Ständiga förbättringar inom arbetsområdet
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen, t ex i systemvetenskap eller motsvarande
utbildning/kompetens
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom system- eller ekonomiadministration
• Datavana och goda kunskaper i Microsoft Office, excel, word
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta i Agresso och/eller Visma Proceedo
• Erfarenhet av ärendehantering och support
• Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området
• Erfarenhet av shared servicecenter
Vidare ska du:
• Vara strukturerad och lösningsorienterad
• Kunna arbeta kundorienterat med hög servicekänsla
• Ha god social kompetens och utvecklad samarbetsförmåga
Övrigt
Anställningen är tillsvidaretjänst på 100 %
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Sjödin, enhetschef Systemstöd och E-beställningar, tel. 010-456 02 70.
Skicka in din ansökan med personligt brev och CV samt en förklaring till varför du söker denna tjänst. Välkommen med din ansökan senast den 2 april 2017.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582