OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Dåva DAC är ett kommunalt bolag beläget inom Dåva företagspark strax norr om Umeå. Bolaget driver en av Sveriges modernaste avfallsanläggningar där man tar emot farligt avfall och icke-farligt avfall för återvinning och miljösäker deponering. Anläggningen är både en regional och nationell resurs och Dåva DAC har även samarbeten internationellt inom avfallsområdet. Vi arbetar med att förbättra och utveckla nya metoder och lösningar för omhändertagande av avfall och andra restprodukter. Läs gärna mer om oss på www.avfallscenter.se.
Vill du arbeta i en spännande och föränderlig bransch, på ett företag i moderna lokaler och vars kultur präglas av nyfikenhet, prestigelöshet och högt i tak? Hos oss får du ett väldigt omväxlande och stimulerande arbete i en samhällsviktig funktion, där vi hjälps åt och har trevligt ihop.
Dina arbetsuppgifter
Dåva DAC söker nu en systemadministratör med inriktning digitalisering. De gör en satsning inom digitalisering och vill förstärka den egna kompetensen inom detta område för att möta såväl interna som externa krav. Som systemadministratör hos Dåva DAC har du en viktig samordningsroll där du dagligen kommunicerar med kollegor och samarbetspartners i alla möjliga IT-frågor.
Du ansvarar för företagets system och jobbar aktivt med att effektivisera processer och rutiner. Du kommer också att ansvara för en del utvecklingsprojekt som tex nytt ärendehanteringssystem och en ”mina sidor”-funktion. Du arbetar med att uppdatera hemsidan, ta emot extern data från en vågstation och digitalisera flöden för att ge verksamheten stöd på bästa sätt. Övriga arbetsuppgifter kan vara att ta fram rapporter, visualisera företagets ledningssystem och processkartor samt driva kontorets övergripande frågor rörande IT/system i stort och smått framåt.
Det här är en ny roll som Du tillsammans med Dåva DAC kommer att forma, beroende på dina tidigare erfarenheter och kompetenser.
Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du som person är nyfiken, lyhörd och har lätt att lära dig nytt. Då vi är en relativt liten arbetsplats är det en självklarhet att vi hjälper varandra när det behövs. Du är därför bra på att ta ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du gärna samarbetar på ett prestigelöst och lösningsorienterat sätt. Vi tror att du bemöter din omgivning med en positiv attityd och ett ödmjukt sätt.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har relevant utbildning för tjänsten alternativt har arbetat i liknande systemadministrativa roller tidigare. Du har mycket goda kunskaper i Office365-paketet och erfarenhet av att arbeta med databaser. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid är meriterande.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Elin Hilli via tfn: 0733-51 27 13. Vi arbetar löpande med denna rekrytering, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan via https://clockworkpeople.se dock senast den 16 april.