OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 40 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har ca 85 medarbetare. På den aktuella enheten i Gävle finns ca 16 medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Rollen innebär förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor mot kund. Rollen har en huvudsaklig inriktning mot leverantörsupplägg:
• Leverantörsupplägg inklusive ärendehantering och support
• Registervård, kontroller, kvalitetssäkring och felsök
• Ständiga förbättringar inom arbetsområdet
• Annan ärendehantering kan ingå t ex attester
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen, t ex i systemvetenskap eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom system- eller ekonomiadministration
• Datavana och goda kunskaper i Microsoft Office, excel och word
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att hantera leverantörsregister
• Erfarenhet av support och ärendehantering
• Erfarenhet av att arbeta i Agresso och/eller Proceedo
• Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området
• Erfarenhet av shared servicecenter
Vidare ska du:
• Vara noggrann, strukturerad och ha sinne för detaljer
• Kunna arbeta utifrån deadlines
• Kunna arbeta kundorienterat med hög servicekänsla
• Ha god social kompetens och utvecklad samarbetsförmåga
Övrigt
Anställningen är en tillsvidaretjänst på 100 % och placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Sjödin, enhetschef Systemstöd och E-beställningar, tel. 010-456 02 70.
Skicka in din ansökan med personligt brev och CV samt en förklaring om varför du söker denna tjänst. Välkommen med din ansökan senast den 2 april 2017.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582