OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Polykemi AB
Alltsedan Polykemi startades våren 1968 har grundidén varit densamma; att utveckla och tillverka kundanpassade plastcompounds och att sträva efter att göra detta bättre än någon annan i världen.
Polykemi är ett familjeägt företag med 370 anställda. På huvudkontoret i Ystad finns alla företagets övergripande funktioner, såsom försäljning, tekniskt kundstöd, inköp, administrativa stödfunktioner samt forskning och utveckling.
Med flera fabriker i Sverige, Kina och USA och försäljningskontor i Danmark, Tjeckien/Slovakien, Tyskland och Mexico förser Polykemi Group kunder över hela världen med plastcompounds baserade på både ny och återvunnen plastråvara.
Arbetsbeskrivning
Polykemi expanderar och söker nu en engagerad systemadministratör som brinner för teknik och som vill vara en del av vårt team som idag består av fyra personer. Vår nya kollega kommer att spela en central roll i administrationen och utvecklingen av vårt egenutvecklade ERP-system. Självklart kommer support och utveckling av hela vår IT-miljö att involvera dina arbetsuppgifter. Därför kommer du också att arbeta med vårt intranät och CRM-system.
Som systemadministratör hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vårt ERP-system löpande uppdateras, underhålls och utvecklas för att stödja och effektivisera våra affärsprocesser. Du kommer att arbeta nära våra användare för att förstå deras behov och översätta dessa till tekniska lösningar.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
- Administration och utveckling av vårt egenutvecklade ERP-system.
- Att vara lyhörd för verksamhetens behov och arbeta för att ständigt förbättra systemets funktion och användarvänlighet.
- Skapa och underhålla systemdokumentation av hög kvalitet.
- Kommunicera effektivt med både tekniska och icke-tekniska medarbetare inom företaget.
Din profil
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av systemadministration, helst inom tillverkningsindustrin eller annat producerande företag.
- Stark verksamhetsförståelse och förmåga att se hur tekniska lösningar påverkar och förbättrar affärsprocesser.
- God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.
- Erfarenhet av att skapa och underhålla systemdokumentation.
- Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.
Personliga egenskaper vi värderar:
- Lyhördhet och förmåga att förstå och agera på verksamhetens behov.
- En pragmatisk inställning till problem och utmaningar, med förmåga att hitta balanserade och funktionella lösningar.
- Utmärkta kommunikationsfärdigheter, med en pedagogisk förmåga att förmedla tekniska koncept på ett klart och tydligt sätt.
- Ett personligt förhållningssätt i ditt arbete, där du ser värdet av goda relationer inom företaget.
Vad erbjuder Polykemi?
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där dina idéer och ditt engagemang har stor betydelse för vår gemensamma framgång. Hos Polykemi får du möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta och stöttande kollegor i en miljö som präglas av innovation och kvalitet. Vi ser personalen som vår främsta resurs och erbjuder förmåner utöver det vanliga som skapar trivsel och glädje.
Denna rekryteringsprocess
Är du den vi söker? Om du känner att din profil stämmer överens med vår beskrivning, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att läsa ditt CV och personliga brev där du beskriver hur du kan bidra till Polykemis framtid. Kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor kring tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52
0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin
Nicole Areskoug
0411-55-55-56