OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård.
Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
En av de verksamhetsstödjande funktionerna som ingår i förvaltningens stab är Central bemanningsenhet. Vi ger stöd i frågor som rör bemanning, schemaplanering och rekrytering av vikarier. Då en av våra medarbetare nu går vidare till nya utmaningar söker vi en ny kollega.
Arbetsuppgifter
Du är ett stöd till verksamheten i schemaplaneringsprocessen. Du arbetar dels med rådgivning men också mycket praktiskt med schemaläggningsarbete där du arbetar i både Time Care Planering/Multi Access och Heroma. Även visst arbete i Time Care Pool, framför allt inför sommaren ingår liksom utbildning och introduktion till nya chefer och medarbetare. Vissa perioder är arbetsbelastningen hög. Arbetet innebär mycket kontakt och nära samarbete med olika professioner inom verksamheten. (ex enhetschefer, planerare, lönesupport).
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna inom vård- och omsorg alternativt med administrativ inriktning. Vi vill att du har flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom schema- och bemanningsområdet. Det är en fördel om du har erfarenhet av omvårdnadsarbete.
Arbetet kräver erfarenhet av arbete i schemaplaneringsverktyg och Office-paketet och gärna i våra verksamhetsverktyg Time Care Planering/Multi Access och Heroma. Eftersom kommunikation och dokumentation är en viktig del i arbetet behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du behöver också B-körkort.
Som person är du serviceinriktad med förmåga att anpassa arbetssättet till olika verksamheters behov. Då arbetsbelastningen kan vara hög i vissa perioder behöver du vara stresstålig. Du trivs med ett självständigt arbete och har ett strukturerat arbetssätt.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Östra kommunhuset kommer att vara din arbetsplats.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Cederström, HR-chef på telefon 044-13 68 02.
Sista ansökningsdag är 2020-06-02.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21