Systemadministratör till avdelning Support, Östersund

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Vår Supportavdelning är relativt nystartad och omfattar myndighetens 1:a-linjessupport till samtliga tjänstelevererande avdelningar. Vi är i ett spännande utvecklingsskede, och arbetar aktivt med ständiga förbättringar. Avdelningen har idag ca 45 medarbetare uppdelade på två enheter och leds av en avdelningschef. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär teknisk förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system i syfte att genomföra fastställd förvaltningsplan samt att kontinuerligt stödja verksamheten i systemadministrativa frågor.
Du arbetar i första hand med de system som vår supportavdelning ansvarar för. I rollen ingår arbete med systemförvaltning och systemadministration på applikationsnivå. Exempel på detta kan vara, underhåll av konfiguration, systemdokumentation registervård, filinläsning, periodiskt underhåll, övervakning och tester för att upprätthålla systemens funktionalitet. Som systemadministratör medverkar du i möten på operativ nivå och vid kravställning mot systemleverantörer. I dina arbetsuppgifter ingår även att omsätta strategiska utvecklingsinitiativ till praktiskt utvecklingsarbete samt att utveckla och effektivisera processer och arbetsflöden. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har relevant akademisk utbildning tex systemvetenskap eller motsvarande utbildning/kompetens
• Har minst tre års erfarenhet av liknvärdiga arbetsuppgifter

Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av ITIL sätt att arbeta
• Har erfarenhet av projekt- och förändringsarbete
• Har kunskap och erfarenhet av ärendehanteringssystem och eller telefonilösningar

Vidare ska du:
• Vara flexibel med förmåga att se helheten
• Vara analytisk samtidigt som du kan anpassa dig till olika intressenter för att beskriva tekniken på ett tydligt sätt i både tal och skrift

Övrigt
Anställningen är en tillsvidare på 100 %
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Skicka ansökan tillsammans med CV och personligt brev och berätta varför du söker tjänsten.

 


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter GÄVLE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 februari 2017

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024