OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiavdelningen utgör ett kvalificerat stöd till universitetsledning, institutioner och administrativa enheter när det gäller ekonomifrågor av olika slag. Avdelningen ansvarar för stöd till budget/uppföljning/analys, redovisning och bokslut, stöd till forskningsfinansiering/innovation/samverkan samt inköp och upphandling.
Som systemadministratör arbetar du med administration och utveckling av våra ekonomiadministrativa system tillsammans med vår befintlige systemadministratör. Du är systemansvarig för ett eller flera system där ansvaret är definierat enligt universitetets systemförvaltningsmodell. Modellen innebär att du arbetar med applikationen och vår IT-avdelning ansvarar för drift och underhåll av IT-miljön. Som systemadministratör arbetar du stödjande mot samtliga processer inom ekonomiavdelningen i nära samverkan med övriga medarbetare på avdelningen.
I denna befattning ingår också att vara e-handelssamordnare för vårt nya e-handelssystem Visma Proceedo. Det innebär arbete med att ansluta, integrera och följa upp leverantörer inom e-handelssystemet, ge stöd och support, ansvara för rutiner och processer kopplat till systemet samt delta i arbetet med effektivisering av våra inköpsprocesser. Arbetet sker i nära samarbete med vår upphandlingssamordnare samt vår grupp Redovisningsservice.
Kvalifikationer
Du har akademisk examen med inriktning mot systemadministration, systemvetenskap eller ekonomi. Du har minst två års erfarenhet från att arbeta stödjande med systemadministration och verksamhetsutveckling, gärna inom ekonomiområdet. Du har omfattande erfarenhet av projektarbete gärna i en ledande roll.
Om du tidigare arbetat i ekonomisystemet Agresso är detta meriterande. Likaså om du har arbetat med elektroniska inköps- och fakturahanteringssystem (gärna Proceedo) samt har erfarenhet av arbete med anslutning av leverantörer för e-faktura och e-handel.
Du bör ha erfarenhet av användarsupport kopplat till stödsystem och dokumentationsarbete samt upprättande av rutinbeskrivningar. Du har också grundläggande förståelse för hur en databas fungerar.
Du får gärna ha erfarenhet av systemimplementationer och systemuppgraderingar samt vara van att leda användarutbildningar. Du kan ha kännedom om inköp- och upphandlingsfrågor samt kunskap om Lagen om offentlig upphandling.
Som person är du analytisk och strukturerad och tycker om att arbeta självständigt. Du är lyhörd och kommunikativ och har en pedagogisk förmåga och ett konsultativt arbetssätt.
Upplysningar
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Örebro universitet tillämpar i förekommande fall provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta ekonomichef Pia Järnkvist, tfn 019-30 10 21, mobil 070-397 10 21.
Vår ambition är att ha en arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald.
Välkommen med din ansökan, innehållande personligt brev, meritförteckning/CV och övriga handlingar. Ansökan ska vara inkommen senast 2014-04-03. Du söker anställningen via www.oru.se/ledigajobb