OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 370 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Tjänsten är tidsbegränsad under ett år med möjlighet till förlängning. Den är placerad under enheten Systemstöd och e-beställningar i Gävle med ca 13 medarbetare. Enheten tillhör avdelningen Ekonomirelaterade tjänster som består av totalt fyra enheter i Gävle och Östersund. Avdelningen levererar ekonomirelaterade tjänster till drygt 120-tal myndigheter i statsförvaltningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Systemadministratör med huvudsaklig inriktning mot leverantörsupplägg.
I tjänsten ingår bland annat:
• Leverantörsupplägg
• Registervård, kontroller, kvalitetssäkring och felhantering av leverantörsregister
• Ärendehantering i nuläget främst med inriktning på leverantörsupplägg men på sikt eventuellt andra områden
• Ständiga förbättringar inom arbetsområdet
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Microsoft Office
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att ha arbetat med system eller ekonomiadministration
• Erfarenhet av att hantera leverantörsregister
• Erfarenhet av att arbeta i Agresso och/eller Visma Proceedo
• Erfarenhet av shared servicecenter
• Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området
Vidare ska du:
• Vara noggrann och ha sinne för detaljer
• Vara strukturerad
• Ha förmåga att arbeta kundorienterat med hög servicenivå
• Ha god social kompetens och utvecklad samarbetsförmåga
Övrigt
Anställningen är 100 % och tidsbegränsad till ett år med tillträde omgående
Anställningen är placerad i Gävle
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Peter Wikander Saco-S tel. 08-665 29 34, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582